לאחר פיצוץ המשא -מתן בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים, החליטו האחרונים להמשיך הבוקר (ה') ולשבש את הפעילות הסדירה של הרכבות בכל רחבי המדינה.
במקביל, ממשיך ועד העובדים לתכנן את צעדיו הבאים כנגד הנהלת הרכבת, הנובעים מהעובדה שההנהלה מעוניינת להפריט את שירותי תחזוקת הקרונות - בניגוד לדעת ועד העובדים. במידה וחילוקי הדעות בנושא לא ייפתרו עד תחילת השבוע הבא, ישבית הוועד את פעולת הרכבת כליל - ובנוסף יעכב את חנוכת הקו החדש מראשון לציון לת"א. מאידך, מאיימת הנהלת הרכבת לפנות לבית משפט במידה והשיבושים יפגעו משמעותית בנוסעים.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר בנוגע לשיבושים כי "זהו מאבק עקרוני נגד הפרטת העבודה והכנסת עובדי קבלן. המחאה החברתית הוכיחה כי הציבור מבין היום, יותר מתמיד, כי הרחבת תופעת עובדי הקבלן היא אחד מהגורמים לאי צדק חברתי. חבל שהאוצר ממשיך להתעקש ולהתבצר בעמדתו".
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה ארדעי, הוסיפה וציינה לאחר הפגישה עם אנשי האוצר כי "המאבק הזה הוא למען הזכויות של הדור הבא של עובדי הרכבת. אנחנו לא רוצים שדור העובדים העתידי של הרכבת יהיה דור לא מאורגן, ללא יכולת להיאבק על זכויותיו. דור שיהיה נתון לשרירות ליבו של קבלן כזה או אחר. זהו מאבק על הזכות של הדור הצעיר לעבוד בכבוד".
"השיבושים יימשכו עד שתיפתר הבעיה"
אדרעי התראיינה הבוקר לגלי צה"ל ואמרה כי השיבושים בתנועת הרכבות יימשכו ללא הגבלת זמן.
"יהיו שיבושים עד שתיפתר הבעיה", אמר אדרעי. "לא מעניין אותנו הכסף. הם (האוצר) לא רוצים לבוא בתום לב ולעשות מה שהם חושבים גם אם זה יעלה לנו ביוקר. אנחנו לא רוצים שתהיה רכבת פרטית שאנשים לא יוכלו לנסוע בה. רוצים רכבת ציבורית. אני גאה בציבור, הוא תומך בנו".
כאשר נשאלה מדוע בוחרים העובדים להמשיך בשיבושים דווקא ביום חמישי אחה"צ ובשישי בבוקר, ימים עמוסים בהם אמורים חיילים לחזור הביתה לסופ"ש, אמרה אדרעי: "אני פונה מפה לכל המפקדים: אנא שחררו את החיילים יותר מוקדם. רכבות יש, אבל הן נוסעות לאט".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.