העליות בבורסה נחלשו בסיום; דלק נדל"ן זינקה ב-20%

תשובה הגיע להסכמות עם מחזיקי האג"ח ■ סיטי חותכים המלצה ומחיר יעד לרציו ■ מחר פקיעת אופציות המעו"ף לחודש ספטמבר ■ האם פישר יוריד היום את הריבית ל-3%?

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום (ב') במגמה חיובית לאחר פתיחת מסחר שלילית ברקע שיפור במדדי אירופה והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, שנסחרו בעליות שערים. נזכיר כי שבוע המסחר באחד-העם יסתיים מחר עקב חופשת ראש השנה - ובבוקר תתרחש פקיעת אופציות המעו"ף לחודש ספטמבר. בשעה האחרונה של המסחר נחלשו העליות ומדד הבנקים אף עבר לירידה.

בנק ישראל יפרסם אחר הצהריים את החלטת הריבית לחודש אוקטובר, כאשר בבנק לא פוסלים הורדת הריבית החודש או בחודש הבא בשל המשבר העולמי שכבר גורם להאטה בישראל. בשוק ההון הישראלי סוברים כי הנגיד יותיר את הריבית על כנה - כאשר כ-19 מתוך 21 אנליסטים בסקר "בלומברג" מעריכים כי הריבית תיוותר ללא שינוי ברמה של 3.25%. רק שני בתי השקעות - בנק אוף אמריקה מריל לינץ' ודש ברוקראז' - מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית לרמה של 3%. נזכיר כי ביום ה' חתך בנק ישראל את תחזית הצמיחה של המשק לשנת 2012.

הלמ"ס פרסמה בצהריים כי התמ"ג יצמח ב-2011 בשיעור של 5% בחישוב שנתי לעומת צמיחה של 4.8% ב-2010. גם השנה שיעור הצמיחה בישראל החזוי הוא גבוה משמעותית מזו של מדינות ה-OECD, שם עמד שיעור הצמיחה הממוצע על 2.3% בלבד. תחזית הלמ''ס גבוהה גם מתחזית הצמיחה המעודכנת של בנק ישראל העומדת על 4.7% בלבד.

מנכ"ל אנרג'י פייננס יוסי פרנק כותב הבוקר בטור ל"גלובס" כי "אם הכל יירגע וישוב על מקומו בשלום, יווצרו בשוק הרבה הזדמנויות אולם בבחינת סיכוי לעומת סיכון נראה כרגע שהסיכון גבוה משמעותית מהסיכוי. אי לכך אני עדיין מציע לשמור את הכסף עמוק בכיס ולא להתפתות לניחוש שהמשבר הגיע לסיומו ושהיגענו לתחתית.ייתכן מאד שגם בשווקים הפיננסיים הימים הנוראים עדיין לפנינו".

עוד מזכיר פרנק כי "מה שהיה אטרקטיבי לפני חודש הופך עוד יותר אטרקטיבי היום וכנראה שיהיה עוד יותר אטרקטיבי מחר. הבורסה אמורה לקרוא את המצב העתידי. מי שטוען לגבי אטרקטיביות של סקטורים שנפגעו קשות מתחילת השנה שוגה לטעמי בעיקר בנתחו את מצב החברות ביחס למצב הכלכלי היום, ללא התייחסות לאיומים".

Big in Japan

נציגויות מחזיקי אגרות החוב של דלק נדלן (סדרות ד, ה' ו-כ"ה) ובעלות השליטה בחברה חתמו הלילה על הסכם הבנות לפיו יעמיד יצחק תשובה לטובת כלל מחזיקי אגרות החוב של החברה סכום כולל של 63 מיליון שקל. על פי ההבנות, מחזיקי אג"ח כ"ה של החברה ידחו את תשלום הקרן שמועד פירעונו חל ביום 3 בספטמבר 2011 ליום 31 בינואר 2012, וזאת בתמורה לפיצוי כספי חד פעמי בשיעור של 13 מיליון שקל.

טבע הודיעה הבוקר כי רכשה את חלקה של חברת Kowa (כ-50%) ב-Teva-Kowa Pharma, המיזם המשותף של שתי החברות בשוק היפני, תמורת כ-150 מיליון דולר. עם השלמת הרכישה הופכת טבע להיות הבעלים היחידים של המיזם.

סיטיגרופ יוצא היום בסקירה על סקטור הגז-נפט, תוך שהם חותכים ההמלצה לרציו עקב הסיכון הטמון בקידוח "לוויתן" להמלצת "החזק" במחיר יעד של 26 אגורות. מנגד, מעלים כלכלני הבנק ההמלצה למניית ישראמקו ל"קנייה" עקב החזקותיה ב"תמר".

דויטשה בנק מציב היום מחיר יעד של 3,700 שקל למניית החברה לישראל , ומעלה את המלצתו ל"קנייה".

מניית קרדן אן.וי. הנמצאת בשליטת איש העסקים יוסף גרינפלד רשמה עלייה חדה, לאחר שהנהלת החברה הכריזה על תוכנית לרכישה בחזרה של מניותיה בהיקף של כ-15 מיליון אירו.

טאואר הוסיפה להיסחר ברקע המכתב שקיבלה מבורסת הנאסד"ק באשר לאי-עמידתה של החברה בתנאי המסחר בבורסה עקב ירידת מחיר מנייתה מתחת לרף המינימום של 1 דולר. לבינתיים, תמשיך החברה להיסחר כשגרה בבורסת הנאסד"ק, תחת הסימול TSEM. מהנאסד"ק נמסר כי החברה תוכל לשוב ולעמוד בתנאי המסחר, במידה ומחיר מנייתה יינעל ברף של מעל ל-1 דולר, במשך עשרה ימי עסקים ברציפות, החל מה-19 במארס 2011. לטאואר ניתנו 180 ימים לעמוד בתנאי המדובר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]