הסיבוב הרביעי של שניידר ותמיר: גייסו 11 מ' ד' עבור ראבלו

החברה תפעל בתחום מחשוב הענן ■ ב-2008 מכרו היזמים את קומראנט לרד האט תמורת 701 מיליון דולר ■ רמי תמיר: "אנו רוצים לעשות את זה הכי בגדול"

פעם האחרונה שבה בני שניידר ורמי תמיר כיכבו בעיתוני הכלכלה הייתה לפני שלוש שנים בדיוק, בספטמבר 2008. קומראנט, החברה שהקימו וניהלו באותם הימים, נמכרה לחברת התוכנה רד האט תמורת 107 מיליון דולר. בשוק ההיי-טק המקומי לא התלהבו בצורה יוצאת דופן מהסכום בעסקה, אלא מהמעורבים בחברה.

שניידר ותמיר, לצד גיורא ירון ומשה בר, הפכו את קומראנט, לפחות לרגע, לנציגת דור שלם של חברות תוכנה שניסו לפרוץ לשוק תשתיות המחשוב הארגוני, שנבנה מחדש סביב טכנולוגיית הווירטואליזציה. ברגע האחרון, הם סיפרו לימים, הבינו שלא יהפכו את קומראנט לחברה גדול והחליטו למכור את אחזקותיהם.

כעת יוצאים שניידר ותמיר לסיבוב חדש, כאשר עבור כל אחד מהם זוהי החברה הרביעית. את החברה החדשה, ששמה Ravello, הקימו שני היזמים בתחילת השנה, לאחר שפרשו מרד האט בסוף 2010.

ראבלו, שפועלת גם היא בתחום תשתיות המחשוב הארגוניות, השלימה אתמול גיוס ראשון של 11 מיליון דולר מהקרנות סקויה ו-NVP, שהשקיעו גם בקומראנט. בנוסף, בחברה השקיעו גם שניידר, תמיר ומשקיעים פרטיים נוספים.

על-פי חזון המייסדים, ראבלו, שעדיין פועלת תחת מעטה חשאיות, עתידה לספק תשתית שתנגיש את מחשוב הענן למשתמשים - כלומר גישה באמצעות האינטרנט למשאבי מחשוב ותוכנה שמרוחקים מהארגון.

"אנחנו מאמינים שבתוך כמה שנים שירותי הענן יהפכו למוצר צריכה, וצריך לעזור לו להפוך לכזה", מסביר תמיר. השניים מציינים כי העבודה על החברה החדשה מתבצעת בהתאם לעקרונות התפעוליים שהוכיחו את עצמם בפעמים הקודמות.

"אנחנו הולכים על אותם המודלים שעבדו בעבר ומקווים שיעבדו גם הפעם", אומר תמיר. "אנו רוצים לעשות את זה הכי בגדול אבל אתה לא יכול אף פעם לדעת איך הדברים יסתדרו".

לדבר ישירות עם הצרכן הסופי

עולם המחשוב השתנה מאז שהשניים הקימו את קורמאנט ב-2005. מאזן הכוחות בשוק המחשוב הארגוני הפך למורכב יותר והמוצרים צריכים להיות מוצלחים יותר כדי לדבר ישירות עם הצרכן הסופי.

"הסביבה הנוכחית שונה", מודה שניידר, "מבחינה אסטרטגית, אנחנו צריכים לדבר היום עם בעלי תפקידים ברמה גבוהה יותר בהיררכיה הארגונית ממה שהכרנו".

אחד הלקחים שהפיקו היזמים במהלך דרכם נוגע לצורך להגיע ללקוחות בהקדם האפשרי. בשוק התחרותי של ימינו, יש לאלמנט זה משמעות מכרעת. "יש לנו טכנולוגיה עמוקה ואנשים טובים. אנחנו מאמינים שיש לנו את המשאבים כדי לצאת עם המוצר בזמן המתאים", טוען שניידר.

החברה גייסה עד כה 15 עובדים והיא מתכננת לצרף לשורותיה חמישה עובדים נוספים עד סוף השנה.