סלקום משיקה מותג דיסקאונט חדש בשם "בייסיק"

מותג הדיסקאונט של סלקום יהיה אדום, כדי לבדלו מהצבע הסגול המזוהה עם החברה ■ המותג החדש ישווק בסניפי רשת שופרסל, ומועד ההשקה שלו עדיין לא ידוע

סלקום משיקה מותג מוזל חדש: מותג הדיסקאונט מתוכנן להיקרא "בייסיק" - כך נודע ל"גלובס". המותג החדש יאופיין בצבע אדום על מנת לבדלו מהצבע הסגול של החברה.

המטרה העומדת מאחורי השקת המותג החדש היא להיאבק לא רק מול המתחרים הווירטואליים החדשים שייכנסו לשוק, אלא בעיקר במפעילות החדשות מירס וגולן טלקום, לכשייכנסו לשוק בשנה הבאה.

ישווק בשופרסל

המותג החדש ישווק בסניפי רשת שופרסל, ועמדות ראשונות בכמה סניפים כבר הוצבו במסגרת בדיקות שעושות שתי החברות.

מועד ההשקה לא ידוע, אך ההנחה היא כי סלקום לא "תבזבז תחמושת" על מפעילים קטנים ותעדיף לחכות למועד הכי נכון מבחינתה לקדם את כניסתם של המפעילים החדשים.

השקת המותג החדש של סלקום היא מהלך מתוכנן היטב שההכנות לגביו החלו מזמן כחלק מההיערכות של החברה להרחבת התחרות בשוק הסלולרי. המהלך של סלקום נועד מצד אחד לתת מענה לכניסת המתחרים; ומצד שני נותן תשובה לשופרסל, שמתחרותיה רוצות להיכנס אף הן לשוק הסלולר.

גולן טלקום ומירס יטלטלו את השוק

השבוע נחשף ב"גלובס" כי חברת פלאפון מתכננת להשיק מותג מוזל שייקרא "Me", ואשר מיועד להתחרות במפעילים החדשים שייכנסו לשוק. ככל הנראה גם פרטנר תשלב מותג מוזל.

מירס וגולן טלקום צפויות לטלטל את השוק, מפני שהן חייבות לגרוף נתח שוק כדי לקבל כספים שהפקידו כערבות. מכרז הסלולר מחייב אותן להשיג נתח שוק בשיעור של 10% במגזר הפרטי, על מנת שיוכלו לקבל את הכסף שהפקידו בחזרה, ולכן אין סיכוי שכניסתם לשוק לא תלווה בתחרות עזה.

חברות הסלולר לפיכך מעדיפות שהתחרות תהיה באמצעות המותגים המוזלים ולא באמצעות המותגים הקיימים, כדי לא לשחוק את המותג וכדי לצמצם איבוד נתח שוק מהמנויים הנוטשים.

בכל מקרה, בשנה הבאה צפויה מגמת התחרות להחריף, והדבר יוביל גם לירידת מחירים.