מזומן לחשבון: 7 מניות שלא מפסיקות להגדיל דיבידנדים

יש לא מעט חברות שצולחות את המשברים, גם האחרונים, בקלות יחסית וממשיכות להגדיל את חלוקת הדיבידנדים שלהן מדי שנה בשנה

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח היום (ו') בירידות שערים, על רקע נעילה מעורבת אמש וסנטימנט שלילי מהשווקים הגלובליים. מדובר ביום המסחר האחרון של השבוע, כמו גם של הרבעון השלישי של שנת 2011 - המסתמן כרבעון הגרוע ביותר בשווקים מאז אוקטובר 2008.

עיני המשקיעים נשואות היום, כמידי יום השבוע, במידה רבה לעבר אירופה - שם מתגבר החשש מחדלות פירעון יוונית; בעוד השווקים יוסיפו להגיב לאומדן הצמיחה של הרבעון השני שפורסם השבוע, וינסו לתמחר את תוכנית החלפת האג"ח של ה'פד' ("אופריישן טוויסט") אשר לגביה הדעות חלוקות.

בכל אופן, יש לא מעט חברות שצולחות את המשברים, גם האחרונים, בקלות יחסית וממשיכות להגדיל את חלוקת הדיבידנדים שלהן מדי שנה בשנה. בבלוג Dividend Growth Stocks פורסמה כתבה על 7 חברות שהעלו את הדיבידנדים שלהן ברציפות ב-25-52 השנים האחרונות.

1. Vectren (סימול: VVC). החברה העלתה את היקף הדיבידנד ב-52 השנים האחרונות. תשואה נוכחית: כ-5.1%. המניה רשמה עלייה של כ-6.2% בשנה האחרונה, שהביאה אותה לשווי שוק של כ-2.2 מיליארד דולר.

2. Universal Corporation (סימול: UVV). החברה העלתה את היקף הדיבידנד ב-41 השנים האחרונות. תשואה נוכחית: כ-5.1%. המניה רשמה ירידה של כ-5.4% בשנה האחרונה, שהביאה אותה לשווי שוק של כ-870 מיליון דולר.

3. Cummunity Trust Bank Corp (סימול: CTBI). החברה העלתה את היקף הדיבידנד ב-31 השנים האחרונות. תשואה נוכחית: כ-5.3%. המניה רשמה ירידה של כ-11.8% בשנה האחרונה, שהביאה אותה לשווי שוק של כ-370 מיליון דולר.

4. AT&T Inc. . ענקית שירותי התקשורת העלתה את היקף הדיבידנד ב-28 השנים האחרונות. תשואה נוכחית: כ-6.2%. המניה רשמה עלייה של כ-1% בשנה האחרונה, שהביאה אותה לשווי שוק של כ-171 מיליארד דולר.

5. Washington Real Estate Investment Trust (סימול: WRE). החברה (קרן להשקעות בנדל"ן מניב) העלתה את היקף הדיבידנד ב-40 השנים האחרונות. תשואה נוכחית: כ-6.1%. המניה רשמה ירידה של כ-10.7% בשנה האחרונה, שהביאה אותה לשווי שוק של כ-1.9 מיליארד דולר.

6. Universal HealthRealty Income Trust (סימול: UHT). החברה (קרן להשקעות בנדל"ן מניב) העלתה את היקף הדיבידנד ב-25 השנים האחרונות. תשואה נוכחית: כ-7.1%. המניה רשמה ירידה של כ-0.8% בשנה האחרונה, שהביאה אותה לשווי שוק של כ-431 מיליון דולר.

7. Old Republic International (סימול: ORI). החברה העלתה את היקף הדיבידנד ב-30 השנים האחרונות. תשואה נוכחית: כ-7.7%. המניה רשמה ירידה של כ-33% בשנה האחרונה, שהביאה אותה לשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר.