ראלי ברבעון ה-4? "קיימים מספר אינדיקטורים מעודדים"

"אם נמשיך לקבל נתוני מאקרו שסותרים את החששות ממיתון נוסף בסופו של דבר המשקיעים לא יתעלמו מכך"

חודש ספטמבר היה החודש ה-5 ברציפות בו נרשמו ירידות במדד ה-S&P 500. ברבעון השלישי נפל מדד הדאו ג'ונס ב-12% ואילו מדד ה-S&P 500 צנח בספטמבר ב-7.2% והשלים כאמור 5 חודשים של ירידות. הנאסד"ק איבד בספטמבר 6.4%.

לאחר הירידות החדות של ספטמבר והרבעון השלישי יש כעת לא מעט אנליסטים המעריכים שהגרוע מכל מאחורי המשקיעים, לפחות לטווח הבינוני.

אביגייל דוליטל, (Abigail Doolittle), מנהלת חברת Peak Theories Research מניו-יורק, ציינה בראיון לרשת CNBC כי "השוק עדיין מאותת על חולשה אולם יש סימנים מצטברים שאנחנו קרובים לסיומן של הירידות, לפחות לטווח הבינוני. קיים סיכוי סביר שהמדדים ימשיכו לאבד גובה גם בשבוע-שבועיים הקרובים ומדד ה-S&P 500 ייפול ל-1,075 נקודות אולם זה יסמן את השלב הסופי של התיקון האכזרי הנוכחי".

ג'ים פולסון (Jim Paulsen), אסטרטג השקעות ראשי ב-Wells Capital Management מעריך שברבעון הרביעי יתרחש ראלי בשוקי המניות, בשעה שכלכלת ארה"ב תתנתק מההתרחשויות באירופה והמשקיעים יבינו שהמשק האמריקני לא נסחף במדרון לקראת מיתון נוסף.

"התנודתיות האדירה בחודשים האחרונים נגרמה בעיקר בגלל מה שקורה באירופה אולם אירופה לא תקבע אם המדדים יעלו או יירדו. מה שיקבע אלה הנתונים שיגיעו מכאן, מהשוק הביתי. מתחילים לראות שינוי בסנטימנט ואני מאמין שהנתונים שיתפרסמו בשבועות הקרובים יהיו טובים יחסית", הוא אומר.

"אם נמשיך לקבל נתוני מאקרו שסותרים את החששות ממיתון נוסף בסופו של דבר המשקיעים לא יתעלמו מכך", אומר Dan Greenhaus, אסטרטג גלובלי ראשי בחברת BTIG בניו יורק. "אני מנסה לשמור על אופטימיות ולהעריך שה-S&P 500 יטפס ל-1,250-1,300 נקודות עד סוף השנה".