קבוצת הביטוח איילון והחברה הבורסאית קלרום ממזגות את פעילויות הליסינג הצנועות שכל אחת מהן מחזיקה כיום בנפרד. מדיווח שהעבירו השתיים לבורסה, עולה שקלרום ליסינג ומימון, שפעילה בתחומי השכרת רכב (באמצעות זיכיון "יורופקאר" בישראל ובאמצעות המותג "אלמו") והליסינג, תקצה לאיילון 50%. קלרום ליסינג מוחזקת כיום ב-50% על-ידי קלרום רכב הבורסאית של האחים קליין.
במקביל, חברת הביטוח, שבשליטת לוי רחמני, תעביר לרשות קלרום ליסינג את הבלעדיות בריכוז ותפעול צי רכבי הליסינג שברשותה, וכן "תפעל לביצוע עסקאות חדשות בתחום, תוך אפשרות לקבל ולעשות שימוש בזכויות שהן קניין רוחני, ידע מקצועי-שיווקי, ותיקי לקוחות שקדמו למועד החתימה על ההסכם של כל אחת מהחברות".
כחלק מהעסקה, ולצורך המשך הפעלתה של קלרום ליסינג, בעלי המניות סיכמו כי יעמידו לחברה המשותפת הלוואת בעלים בהיקף כולל של כ-40 מיליון שקל.
נציין כי פעילויות ליסינג של קלרום ליסינג ואיילון הנן צעירות ולא משמעותיות בינתיים, ולדברי גורמים המכירים את הענף, הן נמצאות הרחק מאחורי הגורמים המובילים בענף. מכאן, שילוב פעילויות השתיים לא צפוי להביא בשורה כלשהי לשוק הליסינג.
ערב ההתקשרות עם קלרום, איילון מחזיקה ב-100% מאיילון ליסינג. זאת לאחר שבמאי 2010 רכשה החברה מבלו ליס ומאיר מנדלבאום 49% מאיילון בלו ליסינג תמורת 11 מיליון שקל.
החברה האם של קלרום ליסינג כיום, קלרום רכב וציוד הנדסי, נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-20 מיליון שקל. החברה הציבורית נמצאת בשליטת האחים עמיר, עופר ועמוס קליין, ועוסקת ביבוא ושיווק כלי רכב וציוד הנדסי, חקלאי ותעשייתי. קלרום רכב סיימה את 2010 ברווח נקי של כ-3 מיליון שקל; ונכון לסוף יוני השנה ההון העצמי שלה עמד על 41.4 מיליון שקל, ומאזנה הסתכם בכ-79.1 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.