האם ההאטה במשק מגיעה גם לענף הרכב? בחודש ספטמבר נמסרו בישראל 16,270 כלי רכב, ירידה של כמעט 20% לעומת המסירות באוגוסט וירידה של כ-15% לעומת הממוצע החודשי בשבעת החודשים הראשונים של השנה.
הנתון עדיין גבוה בכ-15% לעומת מסירות חודש ספטמבר אשתקד, אולם ראוי לציין שבשנה שעברה חלו בחודש ספטמבר ימי חג רבים ואילו השנה מדובר בחודש עבודה כמעט מלא.
בענף הרכב מסבירים את המסירות החלשות ברוויה שקיימת בשוק לאחר רכישות מאסיביות של חברות ההשכרה והליסינג ואולי גם בחוסר ודאות עקב פעילותו הנמרצת של הרגולטור בתחום הרכב. בסך הכל נמסרו מתחילת השנה 178,573 כלי רכב חדשים, עלייה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות ולהרחיב את הפער מול מאזדה שבמקום השני עם 25,974 מסירות, עלייה של 18.5% לעומת ינואר-אוגוסט אשתקד. מאזדה נמצאת במקום השני עם 18,340 כלי רכב, ירידה של כ-19%. גם טויוטה נפגעה מההתחזקות החדה של הין היפני ורשמה מסירות של 15,579 כלי רכב, ירידה של 4%. לעומת זאת קיה שבמקום הרביעי נהנית מיתרון המטבע (דולר) ורשמה מתחילת השנה זינוק של 80% במסירות ל-12,085 יחידות. שברולט במקום החמישי התחזקה ב-51% ומסרה 11,338 כלי רכב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.