אם חשבתם שנצליח לסחוב עוד קצת זמן בלי איזו ידיעה שמגיעה מפייסבוק, תחשבו שוב. על-פי הדיווח שפורסם שלשום (א') באתר SearchEngineLand פייסבוק צפויה להשיק בשבוע הקרוב כלי חדש עבור מנהלי דפים וגולשים שמרבים לאהוב ולאהוד דפים ברשת החברתית.
באמצעות הכלי החדש, שעד כה זכה לכינוי הלא סופי "People Talking About This" (אנשים מדברים על זה), יוכלו הגולשים להבין ולגלות אילו נושאים חמים יותר, משותפים יותר ואהובים יותר בדפי הפייסבוק השונים על ידי גולשים אחרים. חשוב מכך, מנהלי עמודים ומותגים בפייסבוק יוכלו לעקוב ולנטר את פעילות הגולשים בדפים שלהם בשביל להבין מה יוצר מעורבות בקרב הגולשים והאוהדים בדפים שלהם, ומה לא.
באמצעות הכלי החדש יוכלו מנהלי הדפים לראות בצורה גרפית ומסודרת יותר את התנועה והפעילות בדפים שלהם, כגון: כמות הלייקים בעמוד, כמות התגובות לפוסטים שהועלו לעמוד, כמות השיתופים לכל פוסט, מענה על שאלות וסקרים וכד'.
הכלי הזה הוא רק אחד מתוך 4 כלים המרכיבים את אפשרות המדידה החדשה של פייסבוק, Page Insights Analytics, שכוללים גם ממשק תכנות מתקדם (API) עבור מפתחי אפליקציות שיאפשרו לשדרג עוד יותר את כלי המדידה על פי דרישותיו של לקוח מסוים וגם כלי חדש להפצת פרסומות בין גולשים שאוהדים את אותם דפים.
לדוגמה, כאשר גולש בפייסבוק ייחשף לעמוד מותג כלשהו, שחבר שלו עשה לו לייק, הוא יראה מי מחבריו אוהב את המותג הזה וכך עולה הסבירות שגם הוא יעשה לו לייק ויעקוב אחר המותג.
ההודעה על החידושים הספציפיים הללו מגיעה בתזמון די מעניין, שכן סקר שערכה השלוחה הפריזאית של סוכנות הפרסום הבינלאומית DDB חשף באחרונה כי ישנה ירידה ניכרת בפעילות הגולשים בעמודי ודפי מותגים, בעיקר בגלל שהגולשים טוענים כי הם לא מספיק מעניינים. ככל הנראה, הכלים החדשים שצפויה פייסבוק להשיק השבוע יאפשרו למנהלי הדפים לבדוק בצורה טובה יותר אילו תכנים מעוררים עניין סביב הגולשים שלהם, ואילו לא, ובכך לייעל את פעילות המותגים במדיה החברתית.
איפה הטיימליין?
ברוב הדר, רעש ומהומה השיקה פייסבוק לפני כשבועיים את עמוד הפרופיל החדש בפייסבוק, שזכה לשם Timeline (ציר הזמן). בפרופיל החדש מוצגים האירועים והפעילויות השונות של הגולשים על ציר זמן מעוצב שניתן לגלול אחורה וקדימה. השינויים של פייסבוק, כמו תמיד, גוררים אחריהם לא מעט ביקורת מצד הגולשים אך נדמה שהפעם הם ייאלצו להמתין עוד קצת זמן עד שיוכלו ממש לקטר עליהם כיוון שנכון להיום פייסבוק עדיין משהה את שיחרור הטיימליין לכלל הגולשים, ועד עתה רק מפתחי האפליקציות בפייסבוק זכו ליהנות מהפיצ'ר החדש.
הסיבה? אתר אינטרנט שאף אחד לא ממש ידע על קיומו בשם Timelines.com המאפשר לגולשים ברשת ליצור צירי זמן בנושאים שונים ולאירועים שונים כגון קבוצות ספורט או מלחמות, ולמעשה ליצור סוג של ספר היסטוריה מותאם אישית. שבוע לאחר האירוע הרשמי של פייסבוק, F8, שבו הושק הטיימליין החדש שלה - מייסדי האתר Timelines.com החליטו לתבוע אותה בטענה ששימוש מסחרי בשם 'טיימליין' יחסל את העסק שלהם באופן סופי.
בלוג הטכנולוגיה Mashable דיווח אמש (ב') כי פייסבוק הסכימה לדחות לפחות את ההשקה של הפיצ'ר החדש בעקבות האיום בתביעה, אך היום הוא מעדכן כי הפיצ'ר החדש יהיה זמין לכלל הגולשים ב-6 לחודש (יום חמישי הקרוב). גולשים רבים לא יכלו להתאפק וכבר למעלה ממיליון משתמשים בפייסבוק הצליחו לשדרג לעצמם את הפרופיל באופן ידני באמצעות פתיחת חשבון מפתח אפליקציות בפייסבוק. גם את זה דרשו התובעים למנוע, אך השופט הפדרלי שדן עם הצדדים בתביעה סירב לחייב את פייסבוק למנוע הרשמה של מפתחי אפליקציות חדשים בפייסבוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.