המדינה דורשת מחברת נמל אשדוד תשלום דיבידנד ענק בסך 350 עד 400 מיליון שקל בעקבות רווחי שיא שרשמה בשנים 2009 ו-2010. המגעים בין הצדדים מתנהלים לקראת מתן אישור סופי לפרסום הדוחות הכספיים של חברת הנמל לשנים 2009 ו-2010.
בשנת 2009 רשמה חברת הנמל בניהולו של שוקי סגיס רווחים של 381 מיליון שקל וב-2010 נרשם רווח של 180 מיליון שקל. גם חברת נמלי ישראל (חנ"י), האחראית על ניהול נכסי המדינה בנמלים ועל פיתוחם, רשמה בשנים אלה רווחי עתק בסך כ-600 מיליון שקל.
חנ"י, בניהולו של שלמה בריימן, צפויה לשלם דיבידנד בשיעור דומה למדינה. חברת נמל חיפה, בניהולו של מנדי זלצמן, דיווחה ב-2009 על רווח נמוך יחסית של 67 מיליון שקל ולא מסרה עדיין את תוצאותיה ל-2010.
על פי כללי רשות החברות מחויבת חברה ממשלתית לשלם דיבידנד בגובה מחצית מהרווח הנקי שלה לפחות כתנאי לחלוקת בונוסים לעובדים. רשות החברות נוהגת לדרוש דיבידנד בשיעור גבוה יותר - כ-60%.
גורמים ממשלתיים אמרו ל"גלובס" כי להערכתם לא צפויה התקדמות של ממש בהפרטת חברות נמלי אשדוד וחיפה, לפחות לא עד סיום הליכי מכירת חברת נמל אילת. על פי החלטת ועדת השרים להפרטה מספטמבר 2009, הייתה המדינה אמורה להנפיק בבורסה עד 15% מהון המניות של חברות נמלי אשדוד וחיפה ולהפחית בהדרגה את החזקותיה עד לשיעור של 51%.
ראש בראש נמל חיפה מול נמל אשדוד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.