ת"א ננעלה בירוק: טבע זינקה 5%; "תיתכן עלייה של 25%"

הבנק המרכזי האירופי הכריז על רכישת אג"ח אירופיות החל מנובמבר ועל הארכת קווי אשראי לבנקים ■ כיל הגיבה לזינוקים במניות הדשנים ■ הבנקים המשיכו בהתאוששות

יום המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים היום (ה') בעליות שערים קלות. זאת, ברקע הסנטימנט החיובי השוטף את השווקים הגלובליים, לאור הצעדים הפיסקאליים והמוניטאריים שננקטים על ידי מובילי המדיניות הפיננסית באירופה, לטובת טיפול במשבר החוב. היום באירופה, הכריז נגיד הבנק המרכזי האירופי על 2 חדשות משמחות: ראשית, ה-ECB ירכוש החל מהחודש הבא אג"ח אירופיות ב-40 מיליארד אירו, ושנית, הוא מאריך את קווי האשראי לבנקים ביבשת ל-12 חודשים. לאורך היום נשאו המשקיעים עיניהם גם לארה"ב, שם אותתו החוזים על פתיחה חיובית - כאשר המסחר התנהל במגמה חיובית, נכון לזמן הנעילה בת"א.

"קנו מניות - תיתכן עלייה של כ-25% בבורסה", ממליצים היום מאיר מזוז, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אקסלנס ואורי רבינוביץ' מהראל פיננסים ומשנה למנכ"ל, וטוענים: אין חלופה ראויה להשקעה ארוכת טווח במניות. "הביקורת לגבי מדיניות 'קנה והחזק' היא עניינית ובהחלט במקום", מודה רבינוביץ'. "אנו נמצאים בעולם בו אי הוודאות גדולה מהרגיל. רמת הביטחון נמוכה, והעובדה שהריביות בשפל והגירעון ברמה גבוהה, אומרת שהיכולת לתמוך בכלכלה בכלים המסורתיים הולכת ומצטמצמת".

מזוז נחרץ יותר בעמדתו, ואומר כי "אני מאמין עדיין במודל הקלאסי של 'קנה והחזק'. אין אסטרטגיה טובה יותר להרוויח כסף. היחיד שמרוויח מכניסה ויציאה תכופה מהשוק הוא הבנק שמקבל עמלות".

שוק התעסוקה בארה"ב מתאושש?

אתמול כאמור הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות שערים, ומדד הנאסד"ק זינק למעלה מ-2% בנעילת המסחר. זאת על רקע נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו לפני ואחרי הפתיחה - סקר ה-APD וה-ISM. סקר ה-APD המקדים לדוח התעסוקה החודשי, הצביע על יצירת 91 אלף מקומות בסקטור הפרטי בחודש ספטמבר, לעומת הצפי ל-76 אלף משרות. גם נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה שפורסמו היום הפתיעו לטובה - כשהצביעו על 401 אלף תביעות, לעומת צפי ל-410 אלף תביעות.

באירופה, כאמור, הכריז נגיד הבנק המרכזי, ז'אן-קלוד טרישה, על תוכנית רכישות אג"ח בהיקף 40 מיליארד אירו, וכן על מתן הלוואות לבנקים באירופה למשך 12 חודשים (לעומת הלוואות קצרות טווח, אותן העניק עד כה). טרישה הודיע כי הריבית בגוש האירו נותרה על כנה, ברמה של 1.5% - כאשר גם הבנק המרכזי בבריטניה הודיע כי הותיר הריבית ב-0.5%.

האוצר עדכן את תחזית הכנסות המדינה ממסים

בזירת המאקרו המקומית, משרד האוצר עדכן את תחזית הכנסות המדינה ממסים לשנת 2012 כלפי מטה בכ-5 מיליארד שקל (0.6% תוצר) - כך נודע ל"גלובס". התחזית בתקציב המדינה הנוכחי עומדת על 232.3 מיליארד שקל. לדברי גורמים באוצר, מדובר בעדכון ראשון כלפי מטה ובקרוב צפויים עדכונים נוספים, וכבר בשלב זה יעלה הגירעון לרמה של 2.6% תמ"ג - רמה גבוהה יותר מהיעד המקורי שנקבע בתקציב המדינה ל-2012, 2% תמ"ג בלבד (כ-17 מיליארד שקל).

כיל הגיבה לזינוקים במניות הדשנים; ירידות במניות הגז הטבעי

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין רב גם היום, לאחר שאתמול נרשמה מגמה חיובית במניות הסקטור בוול סטריט. נציין את לאומי , פועלים ודיסקונט.

כיל רשמו עלייה חדה ובעקבותיה גם חברה לישראל , לאחר הזינוקים במניות הדשנים אמש בניו-יורק.

במניות הגז הטבעי נרשמו ירידות על רקע מימושי רווחים לאחר העליות החדות בימים האחרונים. נציין את אבנר , רציו ודלק קידוחים.

שותפות קידוחי הנפט והגז מודיעין דיווחה הבוקר כי היא מנהלת משא ומתן עם חברה בינלאומית זרה, לחתימת הסכם לקבלת שירותים מקצועיים מהחברה הזרה בקשר עם רישיון ים חדרה, לרבות אפשרות מינויה בעתיד של החברה הזרה כמפעילת הרישיון וצירופה כשותף ברישיון.

קבוצת פלרם , העוסקת בעיקר בייצור ושיווק של לוחות תרמופלסטיים קשיחים למגוון רחב של שימושים, בעיקר לתחום הבניה, החקלאות, התעשייה, הפרסום ו-DIY, הודיעה הבוקר כי דירקטוריון החברה אישר תכנית להרחבת כושר היצור למפעל החברה בקיבוץ רמת יוחנן, בהיקף של 10 מיליון דולר.

חברת אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, דיווחה היום על התקשרות משמעותית עבורה עם מפיץ ארצי נוסף בארה"ב (השלישי במספר) לצורך הפצה של מכשיר BreathID וערכות בדיקה, לצורך אבחון הימצאו של חיידק ה-H. Pylori. למיטב ידיעת החברה, המפיץ עמו החברה התקשרה הינו המפיץ הגדול ביותר בארה"ב של מוצרים רפואיים למרפאות הרופאים הכלליים (השוק העיקרי בו פועלת החברה כיום), והוא בעל מערכת הפצה המונה מאות נציגי מכירה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]