תסמונת ה-S 4

לא הגזמנו עם פרופורציית ההתעסקות במכשיר? למה ציפו מהאיפון 5? שיתן תחזיות בורסה? רבותי, תתעוררו בבקשה

העבודה עם שוק המניות מתישה כבר חודשים רבים. תנודתיות חדה, טלטלת הצלחות וכישלונות ומהלכים קיצוניים של מדדים ומניות הופכים את המוח לעיסה. כך למשל ביום חמישי שעבר פתחתי בהצלחה הגנות על תיק קניון המניות וביום שלישי פתחתי בפחות הצלחה לפני הראלי בהמשך היום וביום רביעי. תיכף אתייחס לשוק אבל אני רוצה לאמר משהו על AAPL .

שלא יהיו אי הבנות, החברה ראויה להערצה. פיתחה מוצרים מדליקים ושימושיים ושיווקה אותם כמו אלופה. אבל, האם ההתעסקות סביב האייפון 5 והאכזבה לכאורה שזה רק S 4 לא נראית לכם פתטית למדי? עם כל המהומות שהעולם מנחית עלינו, לא הגזמנו עם פרופורציית ההתעסקות במכשיר ועם עוצמת תחושת האכזבה? למה ציפו מהאיפון 5? שיתן תחזיות בורסה? רבותי, תתעוררו בבקשה. מספיק עומס מוטל על מוחנו בשביל שניתן לעוד מי שפרנסתם מכך לערבב אותו עם מלל חסר משמעות אמיתית ביחס להבדל בין S 4 שהוא אכזבה לבין מה שמצופה מ-5. אחרת הייתי מציע לאפל לקרוא למכשיר הבא 7 ובהתאם לציפייה שקפיצה כזו תעורר הייתי מצפה לראות את המניה ב-700.

בינתיים נסתפק בגרף שלה. זה מראה שמגמת העליה עדיין תקפה. אפשר להחזיק אותה בתיק וכך נמשיך לעשות בתיק הקניון. מהלך מעל 390 דולר יחשב סימן חיוביי. מהלך מתחת ל-350 דולר יחשב איתות מכר.

לא פשוט אבל עוד לא עליה

אבל, AAPL היא לא הסיפור המרכזי. השאלה היא האם עליות השערים מהיומיים האחרונים הן סימן להיפוך מגמה? עם כל הקושי האסטרטגי שבדבר (מזכיר שקניון המניות מוגן נכון ליום רביעי סיום המסחר) ועם הידיעה שפוזיציה יכולה להשפיע אני עדיין סבור שהסיכוי לירידה משמעותית תקף. עליות השערים מהיומיים האחרונים יוצרות קונפליקט מול תמונת הירידה שהצטיירה על הגרפים אבל בהחלט ניתן לראות אותה מתממשת.

אני רוצה להסתפק בזה ולא להגדיר מראש מתי אחליט שהמגמה השתנתה. מדובר בשילוב של גורמים רבים ולמעט אם זה יקרה ביום כיפור, אעדכן כאשר אסגור את ההגנות על הקניון באתר גלובס מדור ניתוח טכני. כמובן שמהלך ירידה היום יחזק תרחיש דובי. מתחת ל-1,125 זה יהיה חיזוק ראשון (S&P 500 ) ומתחת ל-1,075 זה יהיה חיזוק משמעותי.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.