ב-2007 סבסטיאן פטל הגרמני עוד היה נהג מבחן בקבוצת הפורמולה 1 של BMW. את עונת 2008 הוא פתח בקבוצת רד-בול באופן שעורר גיחוך: בתום ארבעה מרוצים הוא היה הנהג היחיד מבין המשתתפים שלא הצליח לחצות אפילו פעם אחת את קו הסיום; ההשוואות בינו לבין גרמני אחר, אגדת המרוצים המיתולוגית מיכאל שומאכר, נראו אז כמו בדיחה טובה.
היום (א'), שלוש שנים אחרי, פטל הפך לאלוף העולם שעושה זאת בצורה החלקה ביותר - כשהשלים זכייה שנייה ברציפות בתואר העולמי והפך לנהג הצעיר בהיסטוריה (בגיל 24 ו-99 יום) שרושם זכייה כפולה.
פטל סיים היום שלישי בגראנד פרי בסוזוקה, יפן, והבטיח את התואר כשלסיום העונה נותרו 4 מרוצים. פטל ניצח העונה במספר חסר תקדים של 9 מרוצים.
חוזהו הנוכחי של פטל בקבוצת רד-בול הוא עד תום עונת 2014. הוא מכניס לנהג כ-8 מיליון אירו בשנה, הרבה פחות מהחוזה של נהגים אחרים בסבב (פרננדו אלונסו, למשל, נהנה מכ-30 מיליון אירו בשנה).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.