חברת הסטארט-אפ הישראלית שייקר, שזכתה לפני כחודש במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים היוקרתית של בלוג הטכנולוגיה הפופולרי טק קראנץ׳, השלימה גיוס גדול של 15 מיליון דולר.
את סבב הגיוס של שייקר, שפיתחה בר וירטואלי בפייסבוק, הוביל האנג׳ל והיזם הסדרתי שרבין פישבר ממנלו ונצ׳רס, לצד קרן ההשקעות CrunchFund של מייסד ועורך טק קראנץ׳ לשעבר, מייקל ארינגטון; קרן ההשקעות Innovation Endeavors של אריק שמידט (לה זו ההשקעה החמישית בסטארט-אפ ישראלי), רמי ברכה מקרן פיטנגו והמנהל של ליידי גאגא, טרוי קרטר.
סכום זה מצטרף לכ-3 מיליון דולר ששייקר גייסה קודם לזכייה מפיטנגו ומזכי רכיב. החברה פועלת ממשרדיה בתל אביב ובאחרונה פתחה משרד בסן פרנסיסקו, כשעל-פי ארינגטון עצמו, צפוי להיות המטה הראשי החדש של החברה.
כפי שציין מנכ״ל שייקר, יונתן מאור, בשיחה עם ״גלובס״ עם הזכייה, בכוונת החברה להרחיב את מצבת העובדים שלה, שעומדת על 20 איש, ולגייס עובדים נוספים. בשיחה לפני כחודש ציין מאור כי "אנחנו לא חייבים לגייס באופן מיידי כי הכסף בקופה מספיק לנו, אבל אין שום סיבה לא לנצל את ההתעניינות כדי לחבור לפרטנרים הנכונים ולגדול בגדול".
בפוסט שהעלה לבלוג החדש שלו, uncrunched, כותב ארינגטון כי פישבר, שכאמור הוביל את סבב הגיוס מטעם מנלו ונצ׳רס, התלהב מאוד משייקר. ״הצוות של החברה מדהים״, מצוטט ארינגטון את מה שפישבר ציין בפניו. ״הרבה שנים חיפשתי אחר מה שהחבר׳ה בשייקר הצליחו לעשות. שייקר הולכת לשלב בין תקשורת לבידור ולשנות זאת ברחבי העולם. דקה אחרי שראיתי את המצגת שלהם, הבנתי שראיתי את העתיד״.
המוצר של שייקר מאפשר לגולשי פייסבוק לשלוט בדמות וירטואלית (אווטאר), שבאמצעותה הוא מסתובב בבר ומכיר אנשים חדשים. שייקר, שנוסדה על ידי יונתן מאור, עופר רונדשטיין, יונתן קסה וגד מאור, זכתה לפרסום ויראלי נרחב בישראל עוד לפני הזכייה בתחרות של טק קראנץ׳ וללא השקעה בשיוק עצמי. לדברי המייסדים, תוך שלושה שבועות הם הגיעו ל-80 אלף משתמשים ונאלצו לחסום הזמנות למשתמשים חדשים עקב תלונות על צפיפות בפאבים הווירטואליים שלהם. מאז החסימה שוחררה אך עדיין נרשמים מעת לעת עומסים ב״ברים״ של החברה בפייסבוק.
שייקר מאפשרת להכיר אנשים בצורה אחרת ברשת החברתית, בין היתר בכך שהיא מציגה נושאים משותפים למשתמשים זרים וכך עוזרת לשבור את הקרח הראשוני ביניהם וליצור נושאי שיחה משותפים כמו חבר משותף, זמר אהוב וכדומה. עם זאת, מייסדי החברה הסבירו כי שייקר היא לא אפליקציית היכרויות לפייסבוק אלא יותר בכיוון של אפליקציית פלירטוטים. בטק קראנץ כינו את המוצר של החברה כשילוב בין סקנד לייף והסימס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.