הצעירים מוותרים על השידור החי בטלוויזיה ומעדיפים את האינטרנט כערוץ לצפייה נדחית של סדרות - כך עולה מסקר TIM של חברת TNS טלסקר לחודש ספטמבר. מהסקר עולה כי 44% מהגולשים בגילאי 13 ומעלה נוהגים לצפות בסדרות ובתוכניות טלוויזיה באמצעות האינטרנט לאחר שאלה כבר שודרו (מה שקרוי, צפייה נדחית).
מהנתונים עולה עוד כי 66% מבני 13-17 נוהגים לצפות בסדרות דרך האינטרנט וכ-51% מבני 18-29. באופן טבעי, ככל שעולים בגילים - יורד שיעור הצופים דרך האינטרנט: 44% מבני 30-49 צופים בצפייה נדחית דרך האינטרנט וכ-29% בלבד מבני 50 פלוס.
עוד עולה מהסקר כי צפייה נדחית פופולרית יותר בקרב נשים (50%) לעומת גברים (39%). כמו כן, קיימת העדפה משמעותית לצפייה מהמחשב הנייח (72%) - ככל הנראה בשל הזמינות שלו כמעט בכל בית בישראל ובשל גודל המסך ואיכות התצוגה. 50% מהישראלים צופים באמצעות הלפטופ, 20% באמצעות הטלפון הסלולרי, ורק 5% באמצעות הטאבלט.
הסקר גם בחן מהן סדרות הטלוויזיה הנצפות ביותר בצפייה נדחית באמצעות האינטרנט, ונראה כי זכיינית ערוץ 2 קשת מובילה, כש-21% צופים ב"רמזור", 15% ב"מאסטר שף" ו-3% ב"סברי מינן".
סדרות בולטות של רשת הן "החיים זה לא הכול" (10%), "צחוק מהעבודה" (4%) ו"כלבוטק" (3%). ערוץ 10 נמצא עם שתי נציגות בעשר התוכניות הנצפות ביותר דרך האינטרנט: "הדור הבא 24/7" (5%) ו"החברים של נאור" (3%). הסדרה "שקרניות קטנות ויפות" (2%) היא הנציגה היחידה של הוט ברשימה.
בהתאם לסדרות הנצפות ביותר, עולה מהסקר כי mako של קשת הוא האתר הפופולרי ביותר לצפייה נדחית (39%), כשאחריו נמצאים האתרים רשת (15%), נענע10 (8%), וואלה (8%) ואתר לצפייה בתכנים פיראטיים (Megavideo (5%.
האתרים הגדולים נחלשים
אחרי שבסקר TIM באוגוסט נרשמו שיאים בשיעורי החשיפה של האתרים הגדולים, חודש ספטמבר כבר מצביע על חזרה לשגרה. שיעור החשיפה של גוגל הגיע ל-92.9% לעומת 93.4% באוגוסט. פייסבוק רשמה שיעור חשיפה של 71.3% לעומת שיא של 73.6% שנרשם במהלך אוגוסט, וגם יו-טיוב רשם ירידה מ-67.9% באוגוסט ל-64.5% בספטמבר.
בעשירייה הראשונה רק 3 אתרים רשמו עלייה לעומת נתוני אוגוסט: יד2 הגיע לשיעור החשיפה הגבוה ביותר שלו מאז יולי 2010 (30.2%), זאפ ממשיך לשבור את השיא של עצמו והגיע בספטמבר ל-29.4%, ו-b144 חזר למגמת עלייה לאחר ירידה משמעותית באוגוסט.
בזירה הכלכלית נרשמה עלייה בשיעור החשיפה בספטמבר: "גלובס" רשם עלייה של 19.6% והגיע לחשיפה של 14.6% בספטמבר. "דה מרקר" רשם עלייה של 10.4% והגיע ל-14.8%, ו"כלכליסט" רשם עלייה של 9.2% והגיע ל-15.4%.
סקר TIM של TNS טלסקר נערך בקרב מדגם מייצג של כ-800 משתמשי אינטרנט בגיל 13 ומעלה מהמגזר היהודי בישראל.
סקר TIM חשיפה שבועית לאתרים נבחרים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.