הדור הבא: מי עשוי למלא את החלל שהותיר סטיב ג'ובס?

האם בעמק הסיליקון מתהווה לו בימים אלה הסטארט-אפיסט בעל כל המרכיבים הנכונים למלא את החלל שהותיר אחריו הגורו סטיב ג'ובס? ■ הנה כמה שמות שכדאי לשים אליהם לב

דניס קראולי

דניס קראולי / צלם: רויטרס
 דניס קראולי / צלם: רויטרס

מייסד-שותף ומנכ"ל פורסקוור

גיל: 35

קראולי אמנם לא המציא את הרשת החברתית כמו מארק צוקרברג או את האופן שבו מיליונים מתקשרים כמו במקרה של טוויטר, אבל קראולי הצליח להחדיר את המושג "שירותים מבוססי מיקום" לתודעה. היכולת של משתמשי פורסקוור לעדכן את חבריהם במיקומם הנוכחי, לצד הפוטנציאל המסחרי והשיווקי הטמון בכך, הופכים אותו לאחד מהאנשים החדשניים היום בתעשייה. עמידה באתגר הנוכחי של קראולי והוא להקפיץ את פורסקוור מעבר להיותה הרשת החברתית מבוססת המיקום המובילה בעולם אל יעדים חדשים, עשויה לשדרג את מעמדו בעתיד.

ג'ק דורסי

ג'ק דורסי / צלם: רויטרס
 ג'ק דורסי / צלם: רויטרס

מייסד-שותף ויו"ר טוויטר, מנכ"ל square

גיל: 34

דורסי נחשב לאחד הצעירים המבטיחים של עולם הטכנולוגיה היום וניצב בראש שתיים מהחברות המובילות בתחומן. מצד אחד, דורסי, לצד ביז סטון ואוון וויליאמס, היה ממקימי טוויטר ששינתה את האופן שבו אנשים מתקשרים בזמן אמת. מצד שני, הקים את חברת square ופיתח התקן מיוחד שמתחבר לאייפון ולאייפד ומאפשר לבצע עסקאות באמצעות כרטיסי אשראי ללא קופה רושמת וללא תשתיות טכנולוגיות כלשהן. כשברזומה שלו רשומה ההצלחה של טוויטר לצד העובדה שהיקף העסקאות היומי ב-square כבר חצה את רף מיליון הדולרים ליום, לא פלא ששמו עלה בזמנו כמועמד אפשרי להוביל את אפל לאחר פרישתו של סטיב ג'ובס באוגוסט השנה.

ג'ייסון קילר

מנכ"ל hulu

גיל: 38

בשונה משמות אחרים ברשימה, קילר אינו יזם סדרתי. הוא החל את הקריירה בדיסני והמשיך לתפקידי מפתח באמזון, אך לא הקים בעצמו חברות ורעיונות חדשניים. אך עמדת המפתח בה הוא נמצא היום, ששינתה את האופן שבו האמריקנים צורכים תוכן טלוויזיה על פני הרשת, היא שהופכת אותו לדמות מובילה ומשמעותית. חברת hulu היא יוזמה של רשתות טלוויזיה מובילות בארה"ב וקילר הוביל אותה מאז 2007 למכירות של למעלה מ-260 מיליון דולר עם יותר מ-30 מיליון משתמשים. לאחרונה הוזכר כמועמד לתפקיד מנכ"ל יאהו מתוך רצון לחזק את מעמדה כחברת מדיה.

מארק פינקוס

מארק פינקוס / צלם: בלומברג
 מארק פינקוס / צלם: בלומברג

מייסד-שותף ומנכ"ל זינגה

גיל: 45

על אף גילו המתקדם יחסית בהשוואה לצעירים של עולם הטכנולוגיה של היום, פינקוס הוא בהחלט אחת הדמויות הצבעוניות והחדשניות בשוק. פינקוס הוביל את זינגה לכדי אחת החברות הבולטות ואף הצליח להרעיד את שוק הגיימינג כולו עם יצירת משחקים חברתיים פופולריים כמו פארמוויל וסיטיוויל. גם דמותו הנינוחה והמדיניות המפורסמת שהנחיל בזינגה לפיה העובדים מורשים להגיע עם בעלי החיים שלהם למקום העבודה, מציבה אותו כיוצא דופן וכמוביל בתעשייה.

אורי אלון

מייסד ומנכ"ל Julpan

גיל: 31

אורי אלון הוא אולי לא השם שהיינו מעלים בתור סטיב ג'ובס הבא, אך כשמסתכלים על גילו הצעיר ועל העבודה שתוך 5 שנים מכר שתי חברות שייסד לגוגל ולטוויטר, בהחלט אפשר להיווכח בפוטנציאל העצום שעומד לנגד עינינו. אלון, ישראלי לשעבר, מכר ב-2006 לגוגל אלגוריתם חיפוש בשם אוריון, שפיתח במסגרת הדוקטורט שלו באוניברסיטת ניו סאות' וויילס באוסטרליה. אלון הפך לעובד גוגל, אך עזב לפני שנה כדי להקים את Julpan, המנתחת מידע מרשתות חברתיות. בחודש שעבר הפך אלון לישראלי הבכיר ביותר בטוויטר, לאחר שמכר את Julpan לשירות המיקרו-בלוגינג המוביל.

המכהנים

מותו של סטיב ג'ובס שחרר אותו משורת אייקונים טכנולוגיים בני זמננו

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק

מארק צוקרברג / צלם: רויטרס
 מארק צוקרברג / צלם: רויטרס

המציא מחדש את האופן שבו גולשים ומתקשרים ברשת. נחשב לאחד המוחות המבריקים של עולם הטכנולוגיה של היום.

סרגיי ברין ולארי פייג', מייסדי גוגל

סרגיי ברין / צלם: רויטרס
 סרגיי ברין / צלם: רויטרס

צמד היזמים הקים את ענקית החיפוש והפך את רשת האינטרנט למקום נגיש הרבה יותר מבעבר. קשה למצוא היום באינטרנט גולש שאינו משתמש במנוע החיפוש המהפכני שיצר הצמד.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון

ג'ף בזוס / צלם: רויטרס
 ג'ף בזוס / צלם: רויטרס

על אף גילו המתקדם יחסית לשאר הצעירים בעולם האינטרנט והטכנולוגיה, בזוס, 47, מצליח להמציא את עצמו ואת אמזון מחדש בכל פעם. כמי שהוביל בבטחה את אמזון דרך התפוצצות הבועה לפני כעשור, בזוס מצא את הדרך לחבור מחדש לקהל של היום עם המצאת קורא הספרים האלקטרוני קינדל ולהמשיך להוביל את חברת האינטרנט גם במציאות של היום.