שתי קרנות ההשקעה בתשתיות בישראל יאלצו לחלק ביניהן את הבעלות בזכיינית כביש חוצה ישראל. קרן נוי ישראל תקבל תעודות השתתפות המקנות 49% מהון המניות בחברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6 תמורת 1.4 מיליארד שקלים. את האישור הסופי לעסקה נתן הבוקר, הבורר השופט בדימוס שלום ברנר, שמונה לפסוק במחלוקת בין המדינה לקרן תשתיות ישראל. הקרן, המחזיקה 51% מהון המניות של הזכיינית ניסתה לרכוש בעצמה את המניות אך האוצר פסל את המהלך בנימוק שלא בוצע על-פי הכללים. גורמים שהיו מעורבים במחלוקת האשימו כמה מהגופים המוסדיים המחזיקים בחוב של תש"י כי פעלו בניגוד עניינים בהיותם שותפים במקביל בקרן נוי.
בתגובה להחלטת הבורר אמר היום פיני כהן, יו"ר קרן נוי אשר הקימה את שותפות נוי חוצה ישראל: "מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר בתחום התשתיות במדינת ישראל ואבן דרך חשובה בתיק ההשקעות של הקרן. אנו בטוחים כי נוכל לשתף פעולה עם השותפים הקיימים באופן מלא לטובת המשך הצלחת ושדרוג הפרויקט. בהליך הושקעו מאמצים רבים, ידע וניסיון רב ואני מודה למנהלי הקרן רן שלח, גיל-עד בושביץ וליועצי הקרן שעסקו במכרז ימים כלילות."
כאמור, במסגרת אסטרטגית ההשקעות של קרן נוי, עומד ביצוע השקעות בתחומי התשתיות הלאומיות והאנרגיה בישראל ומעבר להצלחה במכרז לרכישת 49% מזכויות המדינה בכביש 6, חתמה הקרן על מספר הסכמי עקרונות לביצוע פרויקטים בתחומי התחבורה והאנרגיה הסולארית ונמצאת במגעים מתקדמים לחתימה על הסכמים בפרויקטים נוספים.
קרן נוי להשקעות בתשתיות ואנרגיה, הוקמה ביוזמת פועלים שוקי הון מקבוצת בנק הפועלים וקבוצת כלל ביטוח, והושקה בתחילת מאי השנה. הקרן צפויה להשקיע בפרויקטים שונים בתחומי תשתיות, תחבורה, התפלה ומים, אנרגיה ואנרגיה מתחדשת. בקרן השקיעו משקיעים מוסדיים בולטים נוספים לרבות, מנורה מבטחים חברה לביטוח, דש אייפקס, אקסלנס, אלטשולר-שחם, חברת הביטוח אליהו, IBI, קרן השתלמות לעובדים בדירוג המנהלי, ילין לפידות אינפיניטי, הדס ארזים ומספר משקיעים נוספים. מלבד שותפי הקרן, הצטרפו לנוי חוצה ישראל גם הפניקס ופסגות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.