שבועיים עברו מאז הדיווח על צמיחה של 1,269% בתנועת הגולשים ברשת החברתית גוגל פלוס, וכעת מסתבר שהרבה יותר קשה להחזיק את הגולשים ברשת החברתית מאשר לגרום להם להירשם למשהו חדש. כך, הצמיחה האדירה שהציגה באחרונה גוגל פלוס נבעה ככל הנראה מהעובדה שגוגל איפשרה לכל מי שרוצה להירשם אליה, לאחר שתבחילה היא הייתה זמינה אך ורק למי שקיבל הזמנה.
בדיקה שנערכה על ידי חברת המחקר Chitika, ופורסמה בסוף השבוע האחרון, מגלה כי ימים ספורים מאז אותה צמיחה אדירה שהתרחשה לפני כשבועיים, תנועת הגולשים בגוגל פלוס צנחה באופן עקבי בלמעלה מ-60%. ב-Chitika מדגישים כי נעשתה השקעה מרובה ביחסי ציבור ובמשאבים בכדי לקדם את הרשת החברתית החדשה, אבל היא פשוט לא מצליחה להתרומם.
"על אף ממשק חדש ומלהיב, שחרור מהיר של פיצ'רים חדשים והתמקדות באינטראקציה עם הגולשים, גוגל פלוס פשוט לא מצליחה לשמור על תנועת גולשים קבועה", אומרים בחברת המחקר ומציעים 2 סיבות עיקריות למצב הבעייתי של גוגל פלוס:
1. כמות המשתמשים ברשתות חברתיות היא בסופו של דבר מוגבלת, וכאשר לפייסבוק יש כ-800 מיליון משתמשים, על גוגל פלוס להתבלט ולהציע שירותים שאחרים לא מציעים.
2. גוגל פלוס חייבת להתמקד בפיצ'רים ותכונות ייחודיות אך ורק לה, ובעיקר - כאלו שהמתחרים שלה לא יוכלו לשכפל או להעתיק כמו לדוגמה יצירת מעגלים חברתיים שבפייסבוק נקראות Groups (קבוצות), או הזולה (Hangout) שבפייסבוק עושים דבר דומה עם שיחות הווידיאו של סקייפ. פיצ'רים שלמתחרים של גוגל יהיה קל לשכפל ולהעתיק, יגרמו לה לאבד את היתרון שלה.
האמת? המצב לא מפתיע בכלל בהתחשב בעובדה שאפילו הבכירים בגוגל לא ממש עומדים מאחורי המוצר שלהם. רק לפני מספר ימים דיווח בלוג הטכנולוגיה Mashable כי מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, פרסמו בסך הכול 22 פוסטים בפרופיל האישי שלהם וליו"ר גוגל, אריק שמידט, אין בכלל פרופיל ברשת החברתית. והמצב לא ממש משתפר כשמסתכלים על שאר הבכירים בחברה. אז אם הם לא טורחים, למה שאנחנו נטרח?
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.