ההמלצות החמות: 10 מניות "זוהרות" שמכות את השוק

באתר מארקטווטץ' התפרסמה כתבה על 10 מניות שרשמו תשואות גבוהות מתחילת השנה, חלקן ידועות מאוד וחלקן פחות, העוסקות בפעילויות שונות ומגוונות

העליות בוול סטריט אתמול הביאו את מדד הדאו ג'ונס למחיקת ההפסדים שנרשמו מתחילת השנה. המשקיעים, אם כן, יכולים להתעודד מביצועי המדדים המובילים, שהיו מרשימים מאוד בשבועיים האחרונים, אולם החששות מהמשך הדרך בחודשים הקרובים ובשנים הקרובות עדיין קיימים.

הרבה מאוד מניות עדיין נמצאות בטריטוריה שלילית מתחילת השנה אולם יש גם כאלה שהניבו למחזיקים בהן תשואה דו ספרתית מרשימה. באתר מארקטווטץ' התפרסמה כתבה על 10 מניות "זוהרות" (glamour) שרשמו תשואות גבוהות מתחילת השנה, חלקן ידועות מאוד וחלקן פחות, מענפים שונים.

1. אמזון . ענקית הקמעונאות באינטרנט רשמה תשואה של 34% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 106. רשמה גידול שנתי של 32% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

2. אפל . יצרנית האייפונים והאייפדים רשמה תשואה של 26% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 16. רשמה גידול שנתי של 36% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

3. באיידו . ענקית האינטרנט הסינית רשמה תשואה של 39% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 63. רשמה גידול שנתי של 98% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

4. Chipotle Mexican Grill (סימול: CMG). רשת המסעדות רשמה תשואה של 49% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 52. רשמה גידול שנתי של 24% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

5. Green Mountain Coffee Roasters (סימול: GMCR). הרשת רשמה תשואה של 211% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 87. רשמה גידול שנתי של 53% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

6. Lululemon (סימול: LULU). המניה רשמה תשואה של 59% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 58. רשמה גידול שנתי של 53% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

7. פרייסליין . המניה רשמה תשואה של 26% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 36. רשמה גידול שנתי של 26% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

8. סטארבקס . מניית רשת בתי הקפה רשמה תשואה של 30% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 28. רשמה גידול שנתי של 11% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

9. Whole Foods (סימול: WFM). המניה רשמה תשואה של 36% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 37. רשמה גידול שנתי של 14% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

10. וויין ריזורטס . מניית רשת בתי המלון רשמה תשואה של 33% מתחילת השנה. נסחרת במכפיל 46. רשמה גידול שנתי של 42% במכירות ב-5 השנים האחרונות.

"אני הערכתי בתקופה האחרונה שאנחנו לא במיתון והחברות האלה, שמוטות בבירור לכיוון של תלות בצרכנים, מאותתות שאכן אנחנו לא במיתון", אומרת Tracey Tryniec, אנליסטית בחברת Zacks Investment Research.

"המשקיעים לא פוחדים לרכוש אותן גם אם הן נראות יקרות להחריד. מותגים ידועים וחברות חזקות ממשיכות להציג ביצועים טובים גם בתקופות קשות".