ברקליס על גוגל: הרבעון האחרון ומצבור המזומן "מדהים"

אנתוני דיקלמנט, אנליסט בחברת Barclays Capital: "מצבור המזומנים של גוגל מדהים" ■ "המניה תיסחר על פי מנוע החיפוש, עסק הליבה של גוגל"

ישנם כלכלנים רבים אשר מודאגים מהאסטרטגיה של ענקית החיפוש גוגל , אולם האנליסט של חברת ברקליס קפיטל, אנתוני דיקלמנט, טוען כי "זה היה רבעון מדהים", כפי שאמר ל-CNBC ביום שישי האחרון - לאחר פרסום דוחותיה הכספיים של החברה, עם נעילת המסחר ביום ה'.

דיקלמנט אמר כי מצבור המזומנים של גוגל, 42 מיליאד דולר, הוא מדהים, בהתחשב בכך שבעסקי הפרסום של החברה יש עלויות קבועות. "יש צמיחה ונפח מדהימים בשאילתות חיפוש בכל העולם. אנשים יכולים להגיד שהמחיר יורד, אך אנו לא חושבים שזו סיבה לדאגה", לדבריו.

דיקלמנט ציין כי אין זה מדאיג שגוגל דיווחה על גדילה בהוצאות תפעול ושהיא מתכננת לקנות את מוטורולה מוביליטי : "המניה תיסחר על פי עסק הליבה. מדברים יותר מדי על העסקים המשניים, וצריך להתרכז במה שמוביל את גוגל - מנוע החיפוש".

ביום ה' האחרון הציגה ענקית החיפוש גוגל תוצאות פיננסיות חזקות: הכנסות של 7.51 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 7.21 מיליארד דולר. מדובר בזינוק של 27%, לעומת הכנסות של 5.48 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי של 2.7 מיליארד דולר או 8.33 דולר למניה, כאשר מדובר בזינוק של 20% מהרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, אך הנתון עדיין נמצא מתחת לתחזיות האנליסטים, שציפו לרווח נקי של 8.74 דולר.