התרשמות ראשונית: מחיר אייפון 4s בארץ מוגזם - אל תקנו

יש הבדלים בסמארטפון החדש של אפל שהופכים אותו למהנה יותר לשימוש, אבל כדאי לחכות שהמפעילות הסלולריות ימכרו אותו בארץ ■ המחיר - 4,600 ש' ל-16 ג'יגה ו-5,600 ש' ל-64 ג'יגה

האייפון 4s של אפל הושק בסוף השבוע בכמה מדינות בעולם, לישראל הספיקו להגיע מספר בודד של יחידות למכירה בחנות iStore בת"א - ו"גלובס" שם ידו על אחת מהן. בארצות בהן כבר התחילו למכור את הדגם החדש ההתנפלות רבתית, כאשר הערכות אנליסטים מדברות על 4 מיליון מכשירים שנמכרו בסוף השבוע הראשון (כולל יום א') למכירת סמארטפון זה.

הדגם החדש מציע מספר שיפורים שהופכים אותו לשדרוג מוצלח מאוד לדגמים הישנים יותר של החברה כמו ה-3GS וה-3G, ושדרוג שלא ממש קריטי למחזיקים בדגם האייפון 4. בהתרשמות ראשונה ש"גלובס" ערך היום (א') לאייפון החדש, התקבלו כמה תובנות ומסקנות.

בשורת ה-Siri

מבחינת עיצוב, ה-4S נראה זהה כמעט לחלוטין לקודמו, פרט לשינויים קוסמטיים שרק חדי עין יבחינו בהם. מבחינה הזו, רוכשי המכשיר שיקנו כבר היום את הדגם החדש, לא יזכו למבטי קנאה של עוברי אורח, מכיוון שאין להם דרך להבחין שמדובר בסמארטפון עליו כמעט כל העולם מדבר.

מצד שני, כאשר משתמשים במכשיר מגלים מעבד חדש כפול ליבה בשם A5, שאמור להציע מהירות גבוהה יותר. בבדיקה שלנו, שכללה מכשיר נקי מתוכן, האייפון 4S הגיב בזריזות. השאלה שעולה מה יקרה לו שיועמסו עליו אפליקציות, אנשי קשר, תמונות, סרטים ועוד.

גולת הכותרת של ה-4S הוא יישום בשם Siri. היישום פותח על ידי חברה הנושאת את אותו שם, אותה רכשה אפל לפני כשנה. מדובר באפשרות לשאול את המכשיר שאלות בקול ולקבל עליהן תשובות. למשל, האם הולך לרדת גשם היום? המכשיר יענה "נראה שהולך לרדת גשם". אפשר גם לשאול מה הולך להיות מזג האוויר, או מה השעה בפריז. ניתן גם לבצע עם תוכנה זו תזכורות קוליות, או לקבוע פגישות במכשיר.

הרעיון, שבניגוד לאופציות הקיימות היום בטלפונים סלולריים בהם המשתמש צריך לשאול בצורה מדויקת על-פי נוסח ידוע מראש (לפחות למהנדסי החברה) את הפקודות, כאן ניתן לשאול דברים כמעט בניסוח חופשי.

ב-Siri, התוכנה לומדת את העדפות המשתמש. אם התוכנה למדה את השם של בן הזוג של אותו משתמש/ת כבר משליחת הודעת SMS או פעולה אחרת, ניתן יהיה לבקש מ-Siri לקבוע פגישה ביומן ביום שישי בצהריים עם בן הזוג. התוכנה תדע להגיע בקול רם מתי המשתמש פנוי באותו יום ולקבוע את הפגישה עם בן הזוג, מבלי שהמשתמש יגיד את השם שלו או שלה - רק לפי ההקשר.

לפחות כרגע, מדובר בסוג של מהפכה בעולם הזיהוי הקולי. השאלה ששאלנו את עצמנו בעת ההכרזה על ה-4S, האם התוכנה הזו תעבוד טוב גם כשנחזיק את המכשיר ביד? התשובה: כן. בבדיקה שלנו, Siri זיהתה משפטים מורכבים באנגלית במבטא הישראלי שלנו. במרבית המקרים היא לא התבלבלה, למרות שניהלנו את הבדיקה בחנות יחסית רועשת. 100% הצלחה לא נרשמו אמנם, אבל זה היה מספיק מרשים בשביל לגרום לנו לרצות להשתמש בזה שוב.

Siri לא עובדת בעברית, אלא באנגלית, צרפתית וגרמנית. מה שכן, הממשק של האייפון כבר היום מגיע בעברית מלאה, כך שאין בעיה לרכוש אותו ולהתחיל להשתמש בו.

מצלמה משודרגת

שינוי אחר במכשיר הוא עמוד הנעילה של הטלפון, שבדרך כלל מציג בעיקר את השעה. עכשיו יש כאן אפשרות לגשת לנגן המוזיקה ולהפעיל את המצלמה באמצעות שתי לחיצות על כפתור הבית. כמו כן, כפתור הגברת השמע, מאפשר ביצוע צילום.

שיפור אחר הוא במצלמה שמשתמשי האייפון אוהבים מאוד להשתמש בה. המצלמה קיבלה חיישן ברזולוציה של 8 מגה פיקסל לעומת 5 מגה פיקסל באייפון 4. צילום הווידיאו שודרג לרזולוציה של 1080p לעומת 720p (שתיהן ב-HD). המצלמה מאפשרת יכולת של עריכת תמונות ישירות מהמכשיר, כמו תיקון עיניים אדומות, סיבוב התמונה ואופציה לחיתוך. לצערנו, אי אפשר עדיין לשלוח תמונות בבלוטות'.

תוכנות אחרות כוללת יישום תזכורות, המאפשר קביעה של תזכורות על בסיס מקום. למשל, שהאייפון יודיע על התזכורת כאשר עוזבים או מגיעים למקום מסוים.

חכו לגירסה הפתוחה והזולה

עלות האייפון 4S ב-iStore עומדת כיום על 4,600 שקל בגרסת ה-16 ג'יגה. גרסת ה-64 ג'יגה עולה 5,600 שקל. זול - זה לא.

בכמה מדינות באירופה, למשל גרמניה וצרפת, ה-4S נמכר ללא נעילה של כרטיס הסים. לעומת זאת, בארה"ב, האייפון נמכר כרגע רק בגרסה נעולה שמחייבת פתיחה עצמאית או שימוש במכשיר ברשת אמריקנית. בנובמבר אפל תתחיל למכור גרסה פתוחה של המכשיר עם 16 ג'יגה ב-2,510 שקל (פלוס מיסים). בצרפת אותה גרסה עולה כבר עכשיו 3,200 שקל כולל מיסים (630 אירו).

בשורה התחתונה, אהבנו את ה-4S. קשה להגיד שיש סיבה ללכת לשדרג מהדגם הקודם, אבל מי שמחזיק מכשיר ישן יותר או של חברה אחרת, כנראה שימצא כאן סמארטפון מוצלח מאוד.

לאתר iStore