אפל: מכרנו יותר מ-4 מיליון מכשירי אייפון 4s תוך 3 ימים

בשוק ציפו תחילה למכירות של 2-3 מיליון מכשירים אך אנליסטים בודדים טענו כי המכירות יגיעו ל-4 מיליון מכשירים ■ יותר מ-25 מיליון מכשירים מריצים את iOS 5 החדשה

אפל עושה זאת שוב: החברה הודיעה היום (ב') בדיווח רשמי לבורסה בארה"ב כי בסוף השבוע הראשון להשקת האייפון 4s, הגרסה החדשה של האייפון, נמכרו יותר מ-4 מיליון מכשירים ב-3 ימים. מדובר במכירות שעלו על התחזית האופטימית ביותר של האנליסטים, שכן בשוק ציפו תחילה למכירות של 2-3 מיליון מכשירים אך אנליסטים בודדים טענו כי המכירות יגיעו ל-4 מיליון מכשירים.

"גלובס" הצליח לשים ידו על אחד ממכשירי אייפון 4s שהגיעו לישראל, ולפי התרשמות ראשונית - הדגם החדש מציע מספר שיפורים שהופכים אותו לשדרוג מוצלח מאוד לדגמים הישנים יותר של החברה כמו ה-3Gs וה-3G, ושדרוג שלא ממש קריטי למחזיקים בדגם האייפון 4. (לסיפור המלא)

באותה הזדמנות מסרה אפל כי נכון להיום ישנם כ-25 מיליון מכשירים המריצים את הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה שלה, iOS 5, ששוחררה כבר בשבוע שעבר למכשירי האייפון הקודמים, מכשירי האייפד, אייפוד טאץ' ומגיעה ישירות עם האייפון 4s החדש.

בנוסף, אפל מוסרת כי למעלה מ-20 מיליון משתמשים כבר רשומים לשירות הענן החדש,iCloud. "אייפון 4s הושק בצורה מדהימה עם למעלה מ-4 מיליון יחידות שנמכרו בסוף השבוע הראשון שלו", אומר פיל שילר, סגן נשיא באפל "הכמות הגדולה ביותר אי פעם למכשיר סלולרי ויותר מפי 2 מהאייפון 4 בשלושת הימים הראשונים להשקתו".

כזכור, כבר במהלך סוף השבוע שבו הושק האייפון 4s בחנויות ברחבי ארה"ב דיווחו המפעילות המקומיות AT&T ו-"ספרינט" על מכירות שיא שכמותם טרם ראו עד כה. עוד קודם לכן, בתחילת השבוע שעבר כאשר נפתחה האפשרות להזמנה מוקדמת של מכשיר האייפון 4s דווח כי בתוך 24 שעות הוזמנו למעלה ממיליון יחידות.

לאחר הצגת המכשיר בכנס מיוחד של אפל לפני כשבועיים, התקבל האייפון החדש בביקורת צוננת במיוחד על ידי מומחי ואתרי הטכנולוגיה המובילים בעולם. מעריצי האייפון ציפו למכשיר חדש לחלוטין, כזה שיעמוד בתחרות שמציבות מתחרותיה של אפל, אך במקום זאת הציגה החברה גרסה משודרגת של האייפון 4, ללא שום שינוי בעיצוב החיצוני של המכשיר אלא רק בחומרת המכשיר.

הימים הקשים של מעריצי אפל המשיכו כאשר יומיים לאחר מכן הגיעה ההודעה הרשמית על מותו של מייסד אפל והמנכ"ל לשעבר, סטיב ג'ובס, ובאתרי תקשורת בארה"ב הכתירו את מכירות האייפון בסוף השבוע כ"טקס לזכרו של ג'ובס". התוצאה: הציבור נהר לחנויות אפל - והמכירות היו חזקות מהצפוי.