מה האנליסטים בוול סטריט חושבים על המשבר באירופה?

עונת הדוחות בוול סטריט בעיצומה, אולם המשקיעים בארה"ב מתמקדים בכותרות מאירופה ■ אנליסט: "הדוחות הכספיים ונתוני המאקרו מהווים עניין משני; כל הפוקוס על מרקל וסרקוזי"

עונת הדוחות בוול סטריט בעיצומה, אולם המשקיעים בארה"ב הקדישו יותר זמן השבוע לדאגה באשר לכותרות העיתונים בגרמניה וציטוטים של "מקורות בכירים" באשר להחלטות האיחוד האירופי, מאשר לתוצאות הפיננסיות של החברות המקומיות.

למרות שגם היום צפויות מספר חברות גדולות לדווח על תוצאותיהן - בין הבולטות יותר ניתן למנות את ג'נרל אלקטריק , מקדונלדס , ו-וריזון - האנליסטים בארה"ב מעריכים כי המשקיעים ימשיכו להתמקד דווקא במשבר באירופה.

"למרות הצפי לעונת דוחות טובה, הדוחות הכספיים ונתוני המאקרו מהווים עניין משני למשקיעים בארה"ב", מסביר ארט הוגן (Art Hogan), אנליסט ב-Lazard Capital. "כל הפוקוס נמצא כרגע על פגישת מרקל-סרקוזי", הסביר, בעוד השניים הצהירו כי ימשיכו את הדיונים בדבר פיתרון למשבר החוב גם מחר.

באשר לוול סטריט, יותר מ-70% מהחברות במדד S&P500 שדיווחו על תוצאותיהן הפיננסיות עד כה, היכו את התחזיות בשוק - כך לפי ניתוח סטטיסטי של "רויטרס". למרות זאת, גם במהלך יום המסחר אתמול, מספר כותרות מכיוון אירופה ניתבו את כיוון המסחר, כשהמשקיעים מעדיפים שלא להתרכז בתוצאות הפיננסיות של חברות דוגמת מיקרוסופט , וחברת Chipotle - שהציגה זינוק של 25% ברווח הנקי.

"אנחנו בתקווה שהפוקוס באירופה יעבור לשלב השני שלו בזכות ההתקדמות שם, כדי שהמשקיעים בארה"ב יתמקדו בדוחות הכספיים", הוסיף הוגן.

ומה באשר לזירת המט"ח? "יש אפשרות שהדולר ייחלש לשער של 1.41 דולר לאירו, בתרחיש האופטימי עבור אירופה", סבורה מרי ניקולא (Mary Nicola), מנהלת השקעות במט"ח ב-BNP פריבה. "אם אירופה תצא עם תוכנית לשיקום הבנקים ותגדיל את קרן החילוץ, צפו לראלי משמעותי של האירו מול הדולר".