האם העליות בוול סטריט הן תחילתו של "ראלי סוף שנה"?

ריאן דטריק, כלכלן ומנתח טכני בחברת המחקר שפר'ס, מסביר בראיון ל-CNBC מדוע הוא מאמין שהשוק יעלה בחודשים נובמבר-דצמבר

האם וול סטריט החלה ב"ראלי סוף שנה" המסורתי שיימשך אל תוך 2012? לפי ריאן דטריק, כלכלן ומנתח טכני בחברת המחקר שפר'ס (Schaeffer's Investment Research) בוול סטריט, התשובה היא חיובית. דטריק לא מבסס את הערכתו על גורמים כלכליים גרידא, אלא על סטטיסטיקה. לדבריו, חודשים נובמבר-דצמבר הם מאופיינים בעליות בדרך כלל, כך שהסיכוי לראלי סוף שנה גבוה.

"השבוע הקרוב יהיה חלש כי זה השבוע הראשון אחרי פקיעת אופציות שאירעה ביום שישי, ומבחינה היסטורית זה השבוע הכי חלש בחודש", אמר דטריק בראיון לרשת CNBC בסוף השבוע. "בשבוע הראשון אחרי הפקיעה יש הרבה ביקושים לאופציות PUT מצד קרנות גידור ומוסדיים שמגדרים פוזיציות וזה צפוי ללחוץ מטה את השוק".

אך אחרי השבוע, דטריק צופה המשך עליות בשוק: "נובמבר הוא חודש חיובי. זה החודש השלישי בעוצמתו בכל השנה, אחרי מארס ואפריל".

דטריק מציג נתונים מ-20 השנים האחרונות המראים כי מבחינה היסטורית, חודש מארס מניב תשואה ממוצעת של 1.68%, אפריל 2.23% ונובמבר 1.66%. הנתונים מראים ש-60% מחודשי מארס מאופיינים בעליות, בעוד ש-70% מחודשי אפריל ונובמבר הינם חיוביים.

"יתרה מזאת", מוסיף דטריק, "כשמאחדים את נובמבר ודצמבר יחדיו ב-20 השנים האחרונות רואים ש-70% מהם היו חיוביים והניבו בממוצע 3.27%. השורה התחתונה היא שאנחנו בשלים לראלי סוף שנה".

דטריק לא מתעלם לחלוטין ממשבר החוב באירופה ומצרף הסתייגות קלה: "אירופה עלולה להוות מכשול לראלי. רק 45% מהפוזיציות של קרנות הגידור הן פוזיציות לונג כרגע, כלומר יש הרבה כסף שממתין בחוץ ויושב על הגדר". למרות זאת, הוא מאמין בעקשנות ש "השוק יעלה בחודשיים הבאים".