השבוע בוול סטריט: "צפוי להיות חלש - מבחינה היסטורית"

המשקיעים בפוקוס על אירופה, שם מנסים למצוא פתרון למשבר החוב ■ רמזים מה'פד' לתוכנית רכישות שלישית ■ אומדן צמיחת התמ"ג לרבעון השלישי יתפרסם ■ בין המפרסמות דוחות: אמזון ומוטורולה

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח על רקע עליות השערים בשווקים הגלובליים בסיום שבוע המסחר החולף, לאור ציפיות המשקיעים לפיתרון משבר החוב באירופה. השבוע הינו שבוע דרמטי בזירת המאקרו האמריקנית, כאשר לצד נתוני מכירות הבתים החדשים ומדד אמון הצרכנים, צפוי להתפרסם ביום חמישי אומדן התמ"ג הראשון לרבעון השלישי של שנת 2011 - אשר יהווה אינדיקציה ראשונה לקצב בכלכלה הגדולה בעולם, במחצית השנייה של השנה. גם עונת הדוחות הכספיים תפתח את השבוע השלישי שלה, כאשר בין היתר צפויים לרכז עניין דוחותיהן של נטפליקס, סאמסונג ואמזון.

"השבוע הקרוב יהיה חלש כי זה השבוע הראשון אחרי פקיעת אופציות שאירעה ביום שישי, ומבחינה היסטורית זה השבוע הכי חלש בחודש אוקטובר", אמר ריאן דטריק, כלכלן ומנתח טכני בחברת המחקר שפר'ס בוול סטריט. אך אחרי השבוע, דטריק צופה המשך עליות בשוק: "נובמבר הוא חודש חיובי. זה החודש השלישי בעוצמתו בכל השנה, אחרי מארס ואפריל".

ברקע, ימשיך להשפיע, כמדי שבוע, המצב באירופה, כאשר היום מתכנסים בבריסל מובילי המדיניות הפיננסית באירופה כדי לדון במשבר החובות הריבוניים שפוקד את היבשת, כאשר בשווקים מצפים להצגת תוכנית כוללת לפתרון המשבר. הבוקר הבהירה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי פתרון למשבר לא יוצג היום, אולם כידוע נקבעה גם פגישה נוספת ביום רביעי הקרוב, כאשר ההערכה היא כי עד אז תוצג התוכנית הגדולה. האווירה בדיונים אינה נוחה, כפי שמלמדים דיווחים, והמתיחות בין המנהיגים גואה ככל שהזמן עובר.

תוכנית רכישות נוספת?

גם הדיווחים על תוכניתו החדשה של הפדרל ריזרב צפוייה להשפיע על כיוון המסחר: לאחר שהכריז בספטמבר על "אופריישן טוויסט", תוכנית במסגרתה יחליף אג"ח קצרות-טווח שברשותו באג"ח ארוכות-טווח, בהיקף כולל של 400 מיליארד דולר, עלו מספר שמועות באשר לתוכנית רכישות נוספת שתתבסס על רכישת אג"ח מגובות משכנתאות - קרי, תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3). אולם, ההערכות בוול סטריט כרגע גורסות כי יו"ר ה'פד' בן ברננקי לא יכריז על תוכנית כזו, אלא אחרי פגישת ועידת השוק הפתוח של ה'פד' (FOMC) שתקיים ב-1-2 בנובמבר, אם בכלל.

"לתוכנית הזו כמעט ואין סיכוי להצליח לעודד באופן ישיר את הכלכלה והיא עלולה אפילו לסכן את מבנה ויציבות החוב האמריקאי", סבור אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים. "התוכניות הקודמות לא הצליחו להוריד את התשואות על אגרות החוב הממשלתיות ולהקל על האשראי, אך הן אולי הצליחו להגדיל את הסנטימנט החיובי בשווקים".

מאקרו: נתוני הצמיחה, וכל השאר

בזירת המאקרו בארה"ב, צפויים להתפרסם במהלך השבוע מספר נתונים חשובים, ובראשם האומדן הראשון לצמיחת התמ"ג בארה"ב, ברבעון השלישי של השנה (פירוט בהמשך):

■ ביום שלישי יפרסם מדד אמון הצרכנים, שצפוי לעמוד על 46.2 נקודות לעומת 45.4 בחודש ספטמבר, וכן יתפרסם מדד הייצור של ה'פד' במחוז ריצ'מונד - שצפוי לעמוד על 2 נקודות לעומת מינוס 6 בספטמבר.

■ ביום רביעי יפורסמו נתוני מכירות בתים חדשים, כאשר הצפי הוא ל-302 אלף בתים בשיעור שנתי, לעומת 295 אלף בשיעור שנתי לפי אומדן חודש ספטמבר.

■ ביום חמישי תתפרסם הקריאה הראשונה (מתוך שלוש) לאומדן צמיחת התמ"ג בארה"ב, לרבעון השלישי של שנת 2011. מדובר בנתון חשוב ביותר שעשוי לנתב את כיוון השוק המקומי ואף השווקים הגלובליים, כאשר האנליסטים בשוק מצפים לצמיחה רבעוניות של 2.5% - מדובר בנתון חיובי, ביחס להערכות בתחילת השנה כי הצמיחה בארה"ב ברבעון זה תעמוד על בערך 2%. כמו כן, הנתון הנוכחי יהווה עדות ראשונית לאמיתות דבריו של יו"ר ה'פד' ברננקי, שהצהיר על רקע ההאטה בתחילת שנת 2011, כי צפוייה האצה בצמיחה הגלובלית במחצית השנייה של שנת 2011.

■ ביום שישי יתפרסמו נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטית. ההוצאה הפרטית צפוייה לעלות ב-0.6% באוקטובר, לעומת עלייה של 0.2% בחודש החולף, ואילו נתון ההכנסה הפרטית צפוי לעלות בכ-0.4% - בניגוד לירידה של 0.1% בספטמבר.

שבוע שלישי של דוחות

עונת הדוחות, כאמור, נמשכת זה השבוע השלישי, כאשר השבוע צפויות מספר חברות גדולות לפרסם את דוחותיהן הכספיים. נציין את נטפליקס וסמסונג שיפרסמו ביום שני, אמזון שתפרסם בשלישי ופולקסוואגן ומוטורולה מוביליטי , שיפרסמו את דוחותיה ביום חמישי.

ענקית הקופונים גרופון, שהגישה בשבוע שעבר מסמכי הנפקה ראשונית לוול סטריט, צפוייה להתחיל להיסחר באופן רשמי ביום ו' הקרוב. גרופון צפוייה להיסחר תחת הסימול GRPN בבורסת הנאסד"ק, תוך שהיא מציעה לציבור 30 מיליון מניות בשווי של 16-18 דולר למניה, קרי ניסיון גיוס כולל של 480-540 מיליון דולר .

מיקרוסופט תמשיך לרכז עניין לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה הפיננסיות: החברה רשמה עלייה של 6% ברווח הנקי ל-5.74 מיליארד דולר, לעומת 5.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 17.37 מיליארד דולר, לעומת 16.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ג'נרל אלקטריק צפוייה לעורר עניין לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על רווח נקי של 3.22 מיליארד דולר, לעומת 2.06 מיליארד דולר ברבעון השלישי בשנה שעברה - עלייה של כ-36% - או 0.22 דולר למניה, לעומת 0.18 דולר למניה בשנה שעברה.

ענקית התקשורת ניוז קורפ תמשוך תשומת לב, לאחר שנודע כי תשלם 3 מיליון ליש"ט (4.78 מיליון דולר) כדי ליישב את התביעה נגד הצהובון "ניוז אוף דה וורלד", שהואשם כי פרץ לטלפון הסלולרי של תלמידת בית-הספר מילי דוולר שנרצחה בשנת 2002. (לסיפור המלא)

חברת נובל אנרג'י , המרכזת עניין רב בקרב המשקיעים בישראל, תרכז עניין לאחר שורה של המלצות (חיוביות ושליליות) עליה, לאחר פרסום דוחותיה הכספיים בשבוע שעבר: כך למשל, מחלקת המחקר של גולדמן זאקס הורידה את מחיר היעד לחברת הקידוח, ל-109 דולר, אשר עדיין משקף פרמיה נאה של 23% על מחיר המניה. מנגד, אנליסטים בברקליס קפיטל העלו בשבוע החולף את מחיר היעד של נובל ל-111 דולר, ממחיר יעד קודם של 107 דולר - מחיר המשקף פרמיה של 25%, מעט גבוהה יותר מזו של גולדמן זאקס.

גוגל ויאהו ירכזו עניין, על רקע דיווח על הצעת רכש של ענקית החיפוש ליאהו - הנמצאת בקשיים כלכליים, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל. לפי הדיווח, ענקית האינטרנט גוגל דיברה עם מספר חברות השקעה פרטיות כדי לסייע להן לממן הצעת רכש לעסקי הליבה של יאהו, מתוך מטרה להיעזר בחשיפה לאתר של יאהו למכירת פרסום מקוון.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]