מזומן לחשבון: 5 מניות דיבידנד לקנות ולהחזיק לתמיד

משקיעים המחפשים ומוצאים מניות שצפויות לצלוח בקלות כל מיתון, ומחלקות דיבידנדים נדיבים, אינם צריכים לחשוש מהפתעות שליליות בנתוני מאקרו כאלה או אחרים

המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים להתקדם בשעה שמנהיגי גוש האירו מנסים להגיע להסכמה בנוגע להזרמת הון לבנקים גדולים הזקוקים למזומנים. שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר כשעונת הדוחות נמשכת ובימים הקרובים ימשיכו לפרסם דוחות חברות מובילות, לצד פרסום נתוני מאקרו חשובים.

לצד נתוני מכירות הבתים החדשים ומדד אמון הצרכנים, צפוי להתפרסם ביום חמישי אומדן התמ"ג הראשון לרבעון השלישי של שנת 2011 - אשר יהווה אינדיקציה ראשונה לקצב הצמיחה בכלכלה הגדולה בעולם, במחצית השנייה של השנה. לאור נתוני המאקרו האחרונים, שהיו טובים יחסית, מעריכים הכלכלנים שהמשק האמריקני יימנע מגלישה למיתון אולם הצמיחה תהיה חלשה (בסביבות 2%-2.5%).

בכל אופן, משקיעים המחפשים ומוצאים מניות שצפויות לצלוח בקלות כל מיתון, ומחלקות דיבידנדים נדיבים, אינם צריכים לחשוש מהפתעות שליליות בנתוני מאקרו כאלה או אחרים. באתר Insider Monkey התפרסמה כתבה על 5 מניות כאלה, מניות של חברות שצפויות להמשיך לצמוח ולחלק דיבידנדים גם ב-30 השנים הבאות.

1. פיליפ מוריס . ענקית מוצרי הטבק נסחרת כיום בשווי שוק של כ-123 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ-20% בשנה האחרונה. תשואת הדיבידנד עומדת כיום על כ-4.4%. מכפיל הסטורי 14.8 ומכפיל עתידי כ-12.9.

2. קוקה קולה . ענקית המשקאות הקלים נסחרת כיום בשווי שוק של כ-156 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ-11% בשנה האחרונה. תשואת הדיבידנד עומדת כיום על כ-2.8%. מכפיל הסטורי 12.5. המשקיע האגדי וורן באפט הגדיל לאחרונה את החזקותיו בחברה.

3. PPL Corporation . חברת התשתיות (חשמל וגז טבעי) נסחרת כיום בשווי שוק של כ-17 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ-10% בשנה האחרונה. תשואת הדיבידנד עומדת כיום על כ-4.8%. מכפיל הסטורי 11.7.

4. קונוקו-פיליפס . ענקית האנרגיה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-101 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ-16.5% בשנה האחרונה. תשואת הדיבידנד עומדת כיום על כ-3.7%. מכפיל הסטורי 9. הנהלת החברה חותרת ומחפשת ללא הרף דרכים להגדיל את הכנסותיה כך שהמשקיעים רוכשים מניה המחלקת דיבידנד בתשואה יפה עם אופציה לרווח הון.

5. פרוקטר אנד גמבל . ענקית מוצרי הבריאות, הנקיון וההגיינה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-182 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ-4.5% בשנה האחרונה. תשואת הדיבידנד עומדת כיום על כ-3.2%. מכפיל הסטורי כ-16.8.