בורסת ת"א ננעלה בירידות; אלביט הדמיה זינקה 15%

ריבית נובמבר צפויה להישאר ללא שינוי - 3% ■ גורמים באירופה: קרן הסיוע תתבסס גם על סין וברזיל; נתוני מאקרו מאכזבים באירופה הכבידו על המדדים ■ בנק ישראל לברונפמן: או שופרסל או דיסקונט ■ כיל מהדקת אחיזה בחברת דשנים

הבורסה באחד-העם ננעלה היום (ב') במגמה שלילית לאחר פתיחת מסחר יציבה, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה - לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש המאכזב שם. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו לאורך כל יום המסחר על פתיחת מסחר חיובית, כאשר המסחר בניו יורק נפתח לבסוף בעליות - במקביל לנעילה בבורסה המקומית. הפעילים בתל אביב ממשיכים להיערך לפקיעת אופציות המעו"ף בחמישי, וברקע הודעת הריבית של בנק ישראל היום ב-17:30.

ריבית בנק ישראל לחודש נובמבר צפויה להיוותר ללא שינוי ברמה של 3%, כך בהתבסס על סקר תחזיות האנליסטים של סוכנות "בלומברג". ההחלטה תתקבל היום לראשונה על ידי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, כלומר לא על ידי הנגיד סטנלי פישר לבדו.

עם זאת, בשוק מעריכים כי בנק ישראל יוריד שוב את הריבית בחודש הבא או בדצמבר. נזכיר כי בחודש הקודם הוריד הבנק, באופן מפתיע, את הריבית ב-0.25% לרמתה הנוכחית.

סוחר עמו שוחח "גלובס" הבוקר ציין כי "קיימת דריכות לקראת אופציות המעו"ף, כשההחלטה הצפויה באירופה ביום רביעי 'לא באה טוב לשחקנים' כי היא יכולה לטרוף את הקלפים רגע לפני הפקיעה. חשוב לזכור שהשוק עשה מהלך אדיר החודש, ועם הרבה אינטרסים צפויה עוד תנודתיות בשלושת הימים הקרובים".

העיניים לאירופה

אוזני הפעילים בתל אביב ממשיכות להיות כרויות לנעשה באירופה, שם מכונסים מנהיגי היבשת בניסיון להציג עוד השבוע תוכנית כוללת לפתרון המשבר. אתמול דחו הקברניטים את ההחלטה על התוכנית, כאשר על פי הערכות - היא תוצג עד ליום רביעי הקרוב.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר אמש כי "יש התקדמות בעניין חיזוק מאזני הבנקים וגם בנושא יוון. אנחנו עדיין לא הגענו לפתרון מוסכם וסופי אבל מתקדמים". בבלומברג מדווחים כי מופעל גם לחץ על ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, לצמצם את החוב הגדול של ארץ המגף. המטרה הסופית: להגיע להסכמה על הרחבת קרן החילוץ (EFSF), דרכים לקיצוץ חובותיה של יוון מבלי שתכריז על חדלות פירעון, "מיגון" המערכת הבנקאית באירופה ווידוא כי איטליה וספרד לא "ידרדרו" למצב דוגמת זה של יוון, אירלנד ופורטוגל.

בנק ישראל לברונפמן: או שופרסל או דיסקונט

אמש נחשף ב"גלובס" כי בנק ישראל יתנגד לעסקת שופרסל אם משפחת ברונפמן לא תמכור את החזקותיה בבנק דיסקונט . "בלי פוילעשטיקים. שיחליטו או שופרסל או דיסקונט", אמר גורם המקורב לנושא. מבחינת הפיקוח על הבנקים רכישת שופרסל על-ידי מתיו ברונפמן, בעל השליטה בבנק דיסקונט, מהווה חריגה בוטה מהכללים שנקבעו בוועדת הריכוזיות לגבי החזקות ריאליות ופיננסיות על-ידי אותו בעל שליטה.

אמפל , השותפה ב-EMG המצרית, דיווחה אתמול כי אספקת הגז ממצרים חודשה במהלך סוף השבוע האחרון. אולם, על פי ביצועיה של המניה בת"א - נראה כי לחלק מהמשקיעים זו כנראה לא הייתה הפתעה מרעישה, לאור שהעובדה שמאז יום ראשון שעבר זינקה המניה ביותר מ-50%, ב-4 ימי מסחר בלבד (ברביעי וחמישי לא התקיים מסחר לרגל חג שמחת תורה).

חברת אסם עוררה עניין לאחר שהודיעה היום על הוזלה של 35 מוצרים בשיעור של 5%-10% החל מה-1 בנובמבר. יוזמי חרם הקוטג' דרשו במקור הוזלה של 30% בכל מוצרי החברה ובייחוד הוזלת המטרנה.

מניות הבנקים ריכזו היום עניין לאור בדיקת "גלובס" את המחיר העודף שמשלמים משקי הבית על הפרשי הריביות בבנקים. נציין את הפועלים , לאומי ודיסקונט .

כיל סיכמה עם חברת SQM הצ'יליאנית, שותפתה בחברת האחזקות הבלגית NUTRISI Holdings, על רכישת כל מניותיה (50%) של SQM בחברה זו. כתוצאה מעסקה זו תחזיק כיל 100% ממניות נוטריסי, המחזיקה בחברה לייצור דשנים מיוחדים.

מניות סקטור הגז המרכזיות - רציו , אבנר ודלק קידוחים - הוסיפו לרכז עניין לאחר עליות השערים אתמול.

אלביט הדמיה רשמה עלייה חדה לאחר שהחברה דיווחה אמש כי רכשה אגרות חוב שלה בחזרה בכ-54 מיליון שקל ב-5 החודשים האחרונים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]