למרות ההצלחה באייפון 4s: מנכ"ל סירי עוזב את אפל

הבלוג הטכנולוגי AllThingsD מדווח כי דאג קיטלאוס, המנכ"ל והמייסד-שותף של חברת Siri, שנרכשה באפריל 2010 על-ידי אפל ב-200 מיליון דולר, עזב את החברה

שבועות בודדים אחרי שהמערכת שפיתח הושקה בהצלחה בדגם האייפון החדש של אפל, נראה שהמייסד-שותף של Siri נטש את החברה. הבלוג הטכנולוגי AllThingsD מדווח כי דאג קיטלאוס, המנכ"ל והמייסד-שותף של חברת Siri, שנרכשה באפריל 2010 על-ידי אפל ב-200 מיליון דולר, ושולבה באייפון 4s בהצלחה רבה, עזב את החברה לדברי מקורות שאיתם שוחחה העיתונאית קארה סווישר.

חברת Siri פיתחה פלטפורמה מיוחדת שיודעת לזהות דיבור ומאפשרת לבצע פקודות קוליות מגוונות, כולל מענה לשאלות ולבקשות של המשתמש. על-פי הדיווח, נראה שקיטלאוס עזב את החברה עם השקת אייפון 4s ונראה כי שאר הבכירים מ-Siri ימשיכו לעבוד באפל.

מאז שהושק אייפון 4s, ברשת נפוצו פרסומים וסרטונים רבים אודות מערכת Siri ששולבה במכשיר כדי להציג את היכולות המרשימות שלה במענה על בקשות המשתמשים. למעשה, מערכת Siri הפכה ללהיט של אייפון 4s, כששאר המרכיבים והנתונים של הטלפון החדש היו מעט מאכזבים כיוון שלא חידשו הרבה לעומת הדגם הקודם של הטלפון.

על-פי הדיווח ב-AllThingsD, המקורות מציינים כי עזיבתו של קיטלאוס נעשתה בתיאום ותוכננה מראש. בין הסיבות לעזיבתו, מציינים המקורות את העובדה שמשפחתו מתגוררת בשיקגו לעומת מטה אפל הנמצא בסן פרנסיסקו, הרצון של קיטלאוס לצאת לחופשה וכן רצונו למצוא דרכים ואתגרים חדשים בתחום היזמות.

קיטלאוס הוביל את תחום זיהוי הדיבור באפל מאז שהחברה שניהל מאז הקמתה ב-2007 נרכשה על-ידי ענקית הטכנולוגיה לפני שנה וחצי. לצד קיטלאוס, ייסדו את החברה גם אדם צ'ייר, תום גרובר ונורמן ווינרסקי.