הצרכנים בארה"ב נעשו פסימיים יותר בחודש אוקטובר, כאשר ציפיותיהם לגבי הכיוון העתידי אליו הולכת כלכלת ארה"ב - על רקע משבר החוב באירופה והמשבר התקציבי בממשל האמריקני - צנחו לרמה הנמוכה ביותר מאז מארס 2009, כך דווח היום (ג') בארה"ב.
מדד אמון הצרכנים בארה"ב לחודש אוקטובר נפל ל-39.8 נקודות, בהשוואה למדד ספטמבר שעמד על 46.4 נקודות (שאומדן מעלה, בהשוואה לרמה של 45.4 נקודות לפי אומדן קודם). נציין כי קונצנזוס האנליסטים בשוק ציפה לרמה של 46 נקודות - הרבה מעל הנתון בפועל.
"מדד אמון הצרכנים חזר לרמות שמזכירות את המיתון בשנים 2008-2009", מסביר לין פרנקו (Lynn France), מנהל מחלקת המחקר שמפרסמת את הנתונים. "מדובר בנתונים אומללים", ציין אנליסט בריאיון ל-CNBC.
בדרך כלל, כאשר הכלכלה הנהנית מרמת צמיחה סבירה, מדד אמון הצרכנים מגיע לרמות של 90 נקודות ואך יותר מכך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.