ת"א ננעלה בעליות; טבע השלימה זינוק תוך יומי של 5%

גרמניה אישרה הרחבת קרן הסיוע ■ מחר פוקעות אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר ■ תוצאות חיובית לביוג'ן - טבע התאוששה במהלך היום ■ מנכ"ל סלקום עמוס שפירא פורש

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ד') ננעל במגמה חיובית לאחר שהמסחר התנהל היום בתנודתיות לקראת פקיעת אופציות המעו"ף מחר, על רקע מה שנראה כחוסר יכולת של מנהיגי אירופה להגיע לפתרון מוסכם בנוגע למשבר החובות ביבשת. בבורסות אירופה נרשמת היום מגמה חיובית ואילו החוזים על מדדי ניו-יורק מאותתים על מגמה מעורבת בפתיחת המסחר היום.

בצהריים נודע כי בית המחוקקים התחתון בגרמניה אישר את הגדלת קרן הסיוע האירופית (EFSF), כלומר הפרלמנט הגרמני מעניק לקנצלרית אנגלה מרקל "אור ירוק" לבצע את התוכנית להגדלת הקרן. לא ידוע עדיין בכמה תוגדל הקרן, אולם לפי דיווחים זרים הכוונה היא להגדילה לטריליון אירו לפחות, לעומת 440 מיליארד אירו היום (לסיפור המלא)

מנהיגי אירופה יתכנסו היום, בפעם השנייה בארבעה ימים, לדון בתוכנית מקיפה ומלאה לפתרון משבר החובות ביבשת. המטרה ברורה: להציג לשווקים הצהרה חד-משמעית בדבר הרחבת קרן החילוץ, במסגרתה יעזור הגוש ליוון מליפול למצב של חדלות פירעון.

הדילמה של קברניטי היבשת היא מחד לשמור על יוון ועל אחדות האיחוד האירופי, ומאידך לתמוך בבנקים האירופיים, שייאלצו ככל הנראה למחיקות מאסיביות עקב שמיטת חובות יווניים ("תספורת"), וכן "לדאוג" שספרד ופורטוגל, הסובלות מגירעונות ענק ואבטלה גבוהה, לא ייפלו למצב מסוכן של אי-סולבנטיות. [לסיקור המלא]

עמוס שפירא פורש מסלקום, אל על מפטרת 200 עובדים

טבע מרכזת היום עניין ברקע דיווחים כי התרופה של המתחרה ביוג'ן לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה, ה-BG-12, גרמה לירידה של 44% עד 51% בהתקפים השנתיים לעומת כ-29% ירידה לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון. עם זאת, בבית ההשקעות מריל לינץ' מעדכנים את מחיר היעד למניית טבע ל-52 דולר למניה, מה שמשקף פרמיה של כ-33%. (לסיפור המלא)

ועוד היום: מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) עומד להקשיח את התנאים לקבלת אישור על תרופות גנריות, "הלחם והחמאה" של טבע, בין היתר מדללי דם. ההחלטה באה בעקבות תלונות שהתקבלו על כך שיש גרסאות גנריות שלא אפקטיביות כמו תרופות המקור.

אלביט הדמיה לא עוצרת ורשמה גם היום עלייה.

מניית סלקום רשמה היום ירידה, לאחר שהבוקר דיווחנו שעמוס שפירא, מנכל החברה בשש השנים האחרונות הודיע בתחילת השבוע לנוחי דנקנר, הבעלים של קבוצת אי די בי על כוונתו לפרוש מתפקידו בסוף השנה. השמועות על עזיבתו הצפויה של שפירא רוחשות בשוק התקשורת בשנה האחרונה ושפירא ואי די בי הכחישו שיש מועד קבוע או החלטה כלשהי לפרישה. שפירא מצידו רמז כמה פעמים שהיום לפרישתו תקרב, וכאמור השבוע הוא הודיע על כך.

אל על הודיעה הבוקר כי הנהלת החברה החליטה עם סיום עונת השיא בתיירות כי כ-200 עובדים זמניים, יסיימו את עבודתם בחברה עד סוף השנה.

מניות הגז הטבעי ריכזו היום עניין, לאחר שמשרד התשתיות הודיע הבוקר כי "במסגרת מדיניות המשרד להגברת הפיקוח על זכויות חיפושי הגז הטבעי והנפט במימי ישראל, הוחלט לדרוש מהחברות לבצע קידוחי אקספלורציה בלוחות זמנים קצרים משהיה נהוג עד כה". ההודעה ניתנה לחברות המחזיקות ברישיונות לווייתן ופלאג'יק ובשטחי רות ואלון, אשר עומדים לפקוע ב-15 בדצמבר 2011 או 29 בפברואר 2012. הזכויות ברישיון "לוויתן", בו התגלתה כמות גז טבעי עצומה בהיקף של כ-16 TCF, מוחזקות על ידי נובל אנרג'י (כ-40%), שותפויות קבוצת דלק - אבנר ודלק קידוחים (22.5% כל אחת) ושותפות רציו (15%).

אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה בברזיל, AEL, קיבלה מהזרוע הביטחונית של אמבראר חוזי פיתוח בהיקף כספי של כ-25 מיליון דולר לאספקת שלוש מערכות נוספות למטוס התובלה והתדלוק החדש, KC-390.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]