מה גרם למשקיעיה של אמזון להפסיד 20 מיליארד דולר?

עלויות תפעוליות והוזלה במחירים כדי להתחרות במוצריה של אפל, הובילו את אמזון לצנוח אמש 10% לאחר פרסום דוחותיה המאכזבים

חברת אמזון חתכה אתמול את תחזיות הרווח שלה לרבעונים הבאים, על רקע מאבקי הכוח שלה מול חברת אפל - כאשר משקיעיה מובילים אותה לירידות של עד 10% במסחר המאוחר אמש (ד') בוול סטריט.

אמזון עלולה לרשום הפסדים תפעוליים של עד 200 מיליון דולר ברבעון הרביעי, על רקע תוצאות מאכזבות ברבעון השלישי - ביחס לציפיות האנליסטים בשוק.

אמזון משקיעה מאמצים כדי להתחרות באפל בשוק הטאבלטים ומכירות של שירים דיגיטליים, כשהוא מוכרת את הקינדל Fire שלה במחיר הנמוך מ-199 דולר - מחצית ממחיר האייפד של אפל. במחיר כזה, מעריכים האנליסטים, אמזון למעשה מפסידה כ-10 דולר ליחידה.

"להתחרות באפל זה לא קל", אמר קולין סבסטיאן, אנליסט בניו-יורק. "יש לכך מחיר, אבל עסקי התקשורת המסורתיים היו קופאים על השמרים לולא אמזון הייתה נכנסת חזק בתחרות עם אפל".