ת"א סגרה בעליות חדות; טבע זינקה 4.8%, פריגו צנחה

קברניטי אירופה הגיעו להסכם עקרונות פוליטי לטיפול במשבר החוב באירופה ■ היום פקעו אופציות המעו"ף לאוקטובר ■ אלביט הדמיה זינקה עוד 13% ■ המחזור הסתכם בכ-3.53 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ה') בעליות שערים חדות לאחר ההתפתחויות הדרמטיות מאירופה אמש, שם הסכימו קברניטי היבשת על קווים מנחים לתוכנית כוללת לפיתרון משבר החוב. עקב העליות החדות הופעל בפתיחה נוהל "פתיחה אנגלית", שעיכב את פתיחת המסחר ב-2.5 דקות על ידי הפעלת "מנתק זרם".

במסגרת הפיתרון, נזכיר, הושגה הסכמה על הרחבה של קרן החילוץ לטריליון אירו וכן "תספורת" של 50% לנושיה של יוון. לאור ההסכם זינקו השווקים הגלובליים בשיעור חד, ביחד עם עליות חדות בחוזים העתידיים על המדדים המרכזיים בוול סטריט. עוד הבוקר: אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר פקעו בשער 1,173.83 נקודות. על רקע הפקיעה נרשמו היום מחזורי מסחר גבוהים במיוחד בת"א, שהסתכמו בכ-3.53 מיליארד שקל, גבוה גם ליום פקיעה. בסיכום שבועי רשם מדד ת"א 25 עלייה של כ-4.1% ומדד ת"א 100 התקדם בכ-3.7%.

פיתרון כולל באירופה:

עליות חדות בבורסות אירופה בשל החדשות

אירופה: "תספורת" של 50% ליוון, קרן החילוץ תורחב לטריליון א'

מה חושבים האנליסטים על הפיתרון למשבר החוב?

קרן המטבע: גם "תספורת" של 60% ביוון - לא מספיקה

פפנדראו על ה"תספורת": "כעת אפשר לשאת את החוב"

חבילת הסיוע ליוון תהיה בהיקף של 130 מיליארד אירו

המשקיעים בת"א הגיבו היום לחדשות מערב אתמול, מאירופה. שם, גיבשו מנהיגי אירופה הסכם עקרונות פוליטי לטיפול במשבר החוב באירופה. ההסכם מתייחס לשלל אלמנטים, וכלל בין היתר הסכמה עקרונית להרחבת קרן החילוץ האירופאית לכטריליון דולר, יחד עם "תספורת" של 50% לנושיה יוון והזרמת הון (בהיקף שלא הוגדר מראש) למערכת הבנקאית ביבשת.

בנוסף לכל אלה, המשקיעים מסתמכים גם על דיווחים של העיתון הסיני הרשמי "הצ'יינה דיילי", כי ממשלת סין שוקלת להשתתף בהלוואות לקרן החילוץ, כמו גם על ההצהרות כי כל הפרטים המדוייקים באשר לתוכנית - ייסגרו בפגישת שרי האוצר של גוש האירו, בנובמבר הקרוב.

בזירת המאקרו המקומית, פורסם אתמול המדד המשולב של בנק ישראל, אשר עלה ב-0.3%, ומצביע (לפי הודעת הבנק) על "המשך התרחבות הפעילות במשק". העלייה במדד החודש נבעה מעלייה במדדי ייצוא הסחורות והשירותי, שקוזזו מנגד על ידי ירידות בייבוא הסחורות, הייצור התעשייתי והפידון של המסחרים בשירותים. מנגד, מבהירים בב"י כי התרחבות המשק נעשית "בקצב מתון יותר מזה שנרשם ברביע הראשון של השנה".

בארה"ב פורסם נתון הצמיחה הראשון לרבעון השלישי, שהצביע על התרחבות של 2.5% במשק הגדול בעולם. הנתון היה בהתאם לציפיות הכלכלנים אולם שחרר אנחת רווחה בקרב המשקיעים ברחבי העולם, שכן הסיכון לתחתית כפולה, כלומר גלישה למיתון נוסף, הצטמצם משמעותית.

טבע מזנקת, פריגו צונחת

בכלל פיננסים מעודדים מקידוח "תמר" - ואנליסט האנרגיה ירון זר העלה היום את המלצתו למניית ישראמקו ל"קנייה" במחיר יעד של 53 אגורות ליה"ש, פרמיה של 25% על מחיר הבסיס הבוקר בתל אביב.

טבע הוסיפה לעורר עניין גם היום, על רקע דיווחים כי התרופה של המתחרה ביוג'ן לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה, ה-BG-12, גרמה לירידה של 44% עד 51% בהתקפים השנתיים לעומת כ-29% ירידה לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון. עם זאת, בבית ההשקעות מריל לינץ' מעדכנים את מחיר היעד למניית טבע ל-52 דולר למניה, מה שמשקף פרמיה של כ-33%.

פריגו רשמה ירידה חדה בעקבות אכזבת המשקיעים מדוח החברה לרבעון השלישי (הפיסקלי הראשון שלה).

בעלי המניות של סאני , אשר בשליטתו של אילן בן-דב, הודיעו אתמול בערב כי אישרו את הארכת הסכם הניהול של האחרון עם החברה. במסגרתו אושר כי שכרו של בן-דב יופחת ל-165 אלף שקל לחודש, לעומת שכר חודשי קודם של 240 אלף שקל חודש (כ-30%). בנוסף, יספוג בן-דב הפחתה בהיקף המענק השנתי שיקבל לכ-1% מהרווח הנקי (לעומת 8% בשיעור קודם), במידה וזה יעלה על 3 מיליון דולר.

אלביט הדמיה המשיכה לרכז עניין רב ולעלות בחדות, לאחר שגם אתמול במסחר בת"א המשיך הראלי שמאפיין המניה, בימים האחרונים.

מלאנוקס ריכזתהעניין לאחר שדיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2011. החברה הציגה זינוק של 80% להכנסות שיא רבעוניות של 68.2 מיליון דולר, ורווח נקי (ע"ב GAAP) של 4.8 מיליון דולר.

חברת סלקום עמדה במוקד, לאחר שאתמול נודע כי עמוס שפירא, מנכל החברה בשש השנים האחרונות, הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו בסוף השנה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]