אחרי דיונים ארוכים, ייכנסו לתוקף מסקנות "חוק האופנועים", אותו הובילה ח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו.
על פי הצעת החוק, יוגבלו עלויות ביטוח "הפול" אשר מוטלות על רוכבי האופנועים - זאת בעקבות הורדת מרכיב ההעמסה מהרוכבים - והגדלת הפרמיות לנהגי רכב פרטי. ההנחה תינתן על פי נפח המנוע של האופנוע וגיל הרוכב, כאשר המטרה שמאחורי הצעד הזה היא להיטיב עם מי שרוכב על קטנועים שלהם נפח מנוע נמוך - בעיקר צעירים וסטודנטים, ולא באופנועים כבדים.
ח"כ פאינה קירשנבאום, יוזמת החוק, אמרה כי "מדובר בבשורה לצעירים וסטודנטים. רוכב צעיר המשתמש באופנוע ככלי העיקרי שלו יזכה להנחה של עד 900 שקלים בביטוח החובה שלו. עדכון המחירים והחוק שעבר יעניקו לצעירים כלי תחבורה זול, זמין ויעיל".
משרד האוצר מפרסם היום את עדכון המחירים. ההנחה שניתנה הינה דיפרנציאלית, על פי גובה הסמ"ק של האופנוע והגיל של האופנוען, "וזאת על פי מחשבה להיטיב עם צעירים וסטודנטים שזה להם כלי רכב יחיד והנאבקים עם יוקר המחיה", נמסר ממשרד האוצר. על פי עדכון התעריפים יינתנו 3 הנחות מצטברות- הנחת גיל, הנחת סמ"ק והנחה על בחירה בהשתתפות עצמית המצטברת עם 20% ההנחה הנהוגים כיום. ההנחות ינועו בין 390-900 ש"ח בהתאם לפרופיל הרוכב.
על פי הנתונים: סטונדט בן 21 שרוכב על 125 סמ"ק: עם השתתפות עצמית- 670 ש"ח הנחה בלי השתתפות עצמית- 590 ש"ח הנחה
בן 25 שרוכב על 125 סמ"ק: עם השתתפות עצמית- 560 ש"ח הנחה בלי השתתפות עצמית- 480 ש"ח הנחה
בן 25 שרוכב על 50 סמ"ק: עם השתתפות עצמית- 440 ש"ח הנחה בלי השתתפות עצמית- 390 ש"ח הנחה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.