אובמה: "רוב המיליונרים בארה"ב מוכנים לשלם יותר מסים"

נשיא ארה"ב כיוון את הדברים שלו לרפובליקנים שמקשים לדבריו באישור של התוכנית בהיקף 447 מיליארד דולר לעידוד התעסוקה בארה"ב ■ "אמריקה תהיה במצב טוב יותר אם לכולם יהיה סיכוי להצליח ולא רק לאלה שבמאיון העליון"

"רוב המיליונרים בארה"ב מוכנים לשלם יותר מסים", אבר היום (שבת) נשיא ארה"ב ברק אובמה במסגרת תוכנית הרדיו השבועית שלו. "אנחנו בארה"ב מפרגנים לעושר והצלחה, מעודדים זאת ותומכים - אבל אמריקה תהיה במצב טוב יותר אם לכולם יהיה סיכוי להצליח ולא רק לאלה שבמאיון העליון", לדבריו.

אובמה ציטט סקר שנערך לאחרונה בארה"ב שהראה כי 68% מהאמריקנים סבורים כי יש להעלות את המסים לאנשים שמגלגלים יותר ממיליון דולר בשנה. נשיא ארה"ב כיוון את הדברים שלו לרפובליקנים שמקשים לדבריו באישור של התוכנית בהיקף 447 מיליארד דולר לעידוד התעסוקה בארה"ב.

"הם (הרפובליקנים) לא שמים לב, לא מקשיבים. אם הם לא יפעלו בהקדם, אני כן אפעל", אמר אובמה. הרפובליקנים מתנגדים לאישור התוכנית שכוללת כאמור העלאת המסים לאמריקנים שמרוויחים יותר ממיליון דולר בשנה, מפי שלהערכתם הדבר יזיק לשוק העבוד ולא יועיל לו.

"למשפחות ממעמד הביניים שנאבקות במשך שנים כדי לגמור את החודש נמאס מלחכות - הן צריכות עזרה עכשיו. הרפובליקנים חייבים להפסיק לשחק משחקי פוליטיקה ולהתחיל לעשות משהו לעידוד העבודה", סיכם אובמה.