ההמלצות החמות: 5 מניות דיבידנד לקנות ולהחזיק 10 שנים

הריבית ממשיכה להיות אפסית והתשואות על אג"ח אמריקניות ל-10 שנים עומדות על כ-2.32% ובסביבה הזו יש לא מעט חברות חזקות המחלקות דיבידנדים גבוהים בהרבה

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכה במלוא העוצמה בשבוע שעבר. זאת, על רקע נתוני מאקרו טובים יחסית, המשך דיווחים של חברות מובילות על תוצאות הרבעון האחרון וכמובן - ההסכם שהשיגו מנהיגי גוש האירו בנוגע לפתרון משבר החובות.

בסיכום השבועי עלה מדד הדאו ג'ונס בשיעור של 3.4% וב-12% בכל חודש אוקטובר. עלייה מרשימה רשם השבוע גם מדד ה-S&P500 שעלה ב-3.8% השבוע ובכ-14% בכל אוקטובר. עוד נציין כי המסחר השבוע ננעל בעליות זה השבוע החמישי ברציפות.

הריבית, בינתיים, ממשיכה להיות אפסית (וצפויה להישאר כזו לפחות עוד כשנה וחצי)והתשואות על אג"ח אמריקניות ל-10 שנים עומדות על כ-2.32% ובסביבה הזו יש לא מעט חברות חזקות המחלקות דיבידנדים גבוהים בהרבה מהתשואה על האג"ח ל-10 שנים (שאנליסטים רבים מזהירים מהפסדי הון למשקיעים שם).

באתר Insider Monkey התפרסמה כתבה על 5 מניות של חברות חזקות המחלקות דיבידנדים שאפשר לרכוש היום ולהחזיק ל-10 שנים לפחות.

1. בריטיש פטרוליום . החברה התמודדה עם משבר גדול מאוד בשנתיים האחרונות, בעקבות הפיצוץ והדליפה במתקן הקידוח במפרץ מקסיקו וצלחה אותו בהצלחה בסופו של דבר. המניה זינקה בכ-23% בחודש האחרון ושווי השוק של החברה עומד על כ-143.7 מיליארד דולר. מכפיל של כ-6.2 ותשואת דיבידנד של כ-3.7%.

2. AT&T Inc. . ענקית התקשורת האמריקנית מספקת שירותים מגוונים בארה"ב ויש לה יתרונות לגודל המאפשרים לה להתחרות בהצלחה בשוק. המניה עלתה בכ-3% בחודש האחרון ושווי השוק של החברה עומד על כ-176.2 מיליארד דולר. מכפיל של כ-15 ותשואת דיבידנד של כ-5.8%.

3. International Paper . ענקית מוצרי ושירותי הנייר והאריזה פועלת בכל העולם. המניה זינקה בכ-19.3% בחודש האחרון ושווי השוק של החברה עומד על כ-12.6 מיליארד דולר. נסחרת כיום במכפיל של כ-9.2 ותשואת דיבידנד של כ-3.6%.

4. Sanofi-Aventis . לענקית התרופות שווי שוק של כ-100 מיליארד דולר לאחר שמנייתה רשמה עלייה של כ-9.8% בחודש האחרון. מכפיל של כ-16 ותשואת דיבידנד של כ-4.7%.

5. רייתאון . ענקית מוצרי האלקטרוניקה, המודיעין והבטחון נסחרת כיום שווי שוק של כ-15 מיליארד דולר לאחר שמנייתה רשמה עלייה של כ-5.5% בחודש האחרון. מכפיל של כ-8.6 ותשואת דיבידנד של כ-4%.