שבוע המסחר בוול סטריט ייפתח מחר: האם הראלי יימשך?

המשקיעים מקווים לשבוע שישי רצוף של עליות ■ באוקטובר עלה הדאו ב-12% ■ ביום ו' יפורסמו נתוני האבטלה לאוקטובר ■ "ערכנו מסיבה בגלל אירופה, עכשיו נראה מה באמת קורה"

הבורסה בוול סטריט תפתח מחר (ב') את שבוע המסחר, לאחר שביום ו' ננעל המסחר במגמה מעורבת, אך בראייה שבועית מדובר היה בשבוע החמישי ברציפות שננעל בעליות, כאשר מדד הדאו ג'ונס עלה בשיעור של 3.4% וב-12% בכל חודש אוקטובר. עיקר תשומת הלב בשבוע הקרוב צפויה ללכת לכיוון ההתקדמות באירופה, לאחר התוכנית שהוצגה בשבוע שעבר בבריסל ליציאה ממשבר החוב, נתוני מאקרו חשובים שיתפרסמו בארה"ב, ופגישת ה-G20 המיוחלת ביום חמישי.

"ערכנו מסיבה כי באירופה הגיעו לעסקה, ועכשיו צריך לנקות את הרצפה ולראות מה באמת קורה שם", אמר סקוט ארמיגר, אנליסט בכריסטיאנה טראסט.

כאמור, ביום חמישי הסתיימה פסגת האיחוד האירופי בבריסל, והוצגה בו תוכנית להוצאת היבשת ממשבר החוב שפוקד אותה. שלושת הסיכומים המרכזיים נוגעים להסכמה של המנהיגים על הרחבת קרן החילוץ להיקף של טריליון דולר, הזרמת הון למערכת הבנקאית באירופה, וכן על "תספורת" של 50% שיספגו בעלי האג"ח של יוון - ככל הנראה כתלות בהגדלת תוכנית החילוץ שלה להיקף של 114 מיליארד אירו.

בחזרה לארה"ב, שם ננעל השבוע החולף בוול סטריט באווירה חיובית, כאשר נראה שמדד הדאו ג'ונס בדרך לרשום את חודש אוקטובר הטוב ביותר מאז ומעולם, עם עלייה של יותר מ-11% מתחילת החודש. הראלי הנוכחי נתמך היטב בנתוני מאקרו משתפרים וגם בדוחות כלכליים טובים של חברות מובילות. ביום חמישי, למשל, פורסם נתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השלישי, אשר עמד על 2.5% בהתאם לתחזיות של הכלכלנים. הנתון היה כפול לעומת הרבעון השני, בו הושפעה הצמיחה מאירועים חד פעמיים וכעת משנים הכלכלנים את המודלים שלהם ומעלים את תחזיות הצמיחה.

בזירת המאקרו: פגישת ועדת השוק החופשי בכותרות

ביום שני יתפרסם מדד מנהלי הרכש לאזור שיקאגו לאוקטובר, כאשר הצפי הוא ל-59.3 נקודות לעומת 60.4 בחודש שעבר. כמו כן יפורסמו ביום שני נתוני מכירות הרכב השנתיים לחודש אוקטובר, שצפויים לעמוד על 13.1 מיליון, בדומה לחודש ספטמבר.

בימים שלישי ורביעי תערך פגישת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב, כאשר לאחריה תערך מסיבת עיתונאים על ידי יו"ר ה'פד', בן ברננקי.

ביום חמישי תיערך פסגת ה- G20 בקאן, שם ידונו שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של המדינות המובילות בעולם בנושאים שעל סדר היום הכלכלי.

ביום שישי יפורסמו נתוני האבטלה לחודש אוקטובר, כאשר הצפי הוא שהם יעמדו על 9.1%, בדומה לחודש ספטמבר, לאחר שהחודש נוספו פחות מ-100 אלף משרות.

מניות במוקד

השבוע תמשיך עונת הדוחות, כאשר בין היתר צפויות לפרסם את דוחותיהן הכספיים חברת הביו-פארמה פייזר (יום ג'), AOL ויצרנית המכוניות אאודי (יום ד'), אדידס וסטארבאקס (יום ה').

ענקית האינטרנט גוגל תרכז עניין, לאחר שחשפה ביום שישי האחרון גירסה חדשה של מכשיר הגוגל TV, המאפשר לצופים לשלב בין תכני אינטרנט ותכנים טלוויזיוניים דרך הדפדפן.

בריטיש פטרוליום צפויה לרכז עניין: מניית החברה זינקה בכ-23% בחודש האחרון ושווי השוק של החברה עומד על כ-143.7 מיליארד דולר.

AT&T , ענקית התקשורת האמריקנית, צפויה למשוך תשומת לב, לאחר שמנייתה עלתה בכ-3% בחודש האחרון ושווי השוק של החברה עומד על כ-176.2 מיליארד דולר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]