הקרב בין המשביר לצרכן לפוקס, זכיינית אמריקן איגל בישראל, התגלגל אל בית המשפט. אמש (א') הוציא השופט יונה אטדגי צו מניעה זמני נגד המשביר לצרכן האוסר עליה לשווק מוצרי ביגוד תחת השם אמריקן איגל.
הצו הוצא לבקשת אמריקן איגל הבינלאומי באמצעות עו"ד חגי נצר, הטוענת כי המשביר לצרכן מתכוונת לשווק מוצרי ביגוד תחת השם אמריקן איגל, למרות שמדובר במוצרים שאינם שייכים כלל למותג האופנה הבינלאומי.
הרקע לקרב בין המשביר לפוקס הוא החלטת קבוצת מליסרון לפנות את חנות המשביר מקניון רמת-אביב, וזאת לטובת כניסת המותג אמריקן איגל שפוקס קיבלה, כאמור, את הזיכיון לשווקו בישראל.
אמריקן איגל טוענת שניסיונה של המשביר לשווק מוצרים תחת השם "אמריקן איגל" שאינם שייכים למותג הבינלאומי, נועד לחבל בכניסת המותג לישראל ולמצב אותו כמותג נחות בתודעת הצרכנים. עוד נטען כי בשל ההחלטה לפנות את המשביר מקניון רמת-אביב, הוחלט במשביר לצאת ב"מסע נקמה" נגד פוקס.
כתימוכין לכך, ציטטה אמריקן איגל בבקשה לצו מניעה, דברים שאמר יו"ר המשביר לצרכן ומבעלי השליטה, רמי שביט. בשעתו, בראיון לכלי תקשורת, אמר שביט, "אני אתחשבן עם ויזל (הראל ויזל, מבעלי פוקס - א.ח) ואייבא את אמריקן איגל מעל הראש שלו. אני אציף את המדינה באמריקן איגל כך שגם לעובד ניקיון יהיה ביגוד של אמריקן איגל. במחירים מצחיקים אני אבצע 'פרלל' (יבוא מקביל-א.ח) לאמריקן איגל כמו שאני עושה למותגים נאוטיקה וטומי הילפיגר שאני מוכר במשביר. ויזל יצטרך להתמודד עם חנות של איגל ברמת-אביב שלידה ימכרו סחורה מקבילה במחיר מוזל".
כעולה מהבקשה, המשביר לצרכן הזמינה מוצרי ביגוד הנושאים את השם אמריקן איגל מחברה צרפתית וזאת במסווה של יבוא "בדי ריפוד". החברה הצרפתית היא למעשה זכיינית של חברה איטלקית שהיה לה את שם המסחר "אמריקן איגל" באירופה ובמזרח הרחוק, וזאת ללא כל קשר לחברת האופנה האמריקנית. כחלק מהיערכות אמריקן איגל לצאת אל מחוץ לגבולות צפון אמריקה, רכשה החברה את סימני המסחר "אמריקן איגל" מידי החברה האיטלקית.
אמריקן איגל טוענת כי מעשיה של המשביר הם "גניבת עין ותיאור כוזב" שכל מטרתו להזיק למותג.
אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן: "אנו סמוכים ובטוחים כי נוכל לאפשר לכלל ציבור הצרכנים את האפשרות לרכוש מגוון מוצרים מקוריים ואיכותיים ביותר מבית אמריקן איגל. האפשרות לקיים יבוא מקביל הינו תנאי יסוד בחופש העיסוק בישראל. המשביר לצרכן פעלה, פועלת ותפעל על-פי חוק ולא תגרר לשום הכפשות לא רלבנטיות למעט תחרות חופשית בריאה והוגנת".
אמריקן איגל הוא מותג האופנה המוביל בארה"ב לגילאי 15-25 ומותג הג'ינסים הנמכר ביותר בארה"ב. החברה הבינל' מפעילה קרוב ל-1,000 חנויות בארה"ב וקנדה וזאת בנוסף ל-148 חנויות נפרדות שהיא מפעילה תחת המותג aerie, מותג ההלבשה התחתונה של החברה. לאמריקן איגל מחזור מכירות של 3 מיליארד דולר בשנה המניבים רווח תפעולי של 317 מיליון דולר ורווח נקי של 140.6 מיליון דולר.
בינואר 2012 תחנוך פוקס את הסניף הראשון למותג אמריקן איגל בישראל, בקניון רמת-אביב, ובתוך שנה תמנה הרשת 12 סניפים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.