הדיון שנערך אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ שאמה-הכהן בפגיעה בתושבים ובעסקים ברחוב אבן גבירול בתל אביב כתוצאה מהפיכת הנתיב הימני לנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) חשף שוב את היעדרו של שיתוף ציבור בכל הנוגע להליכי תכנון תחבורתי. העיד על כך שאמה-הכהן עצמו, שהעיד מהתרשמותו האישית על הפגיעה בבעלי העסקים בעוד הנתיב נותר ריק. "מישהו בא לעשות טוב ועשה רע מאוד".
על קיומו של הנת"צ הגן המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר. "לא צריך לספור רק כלי רכב בנתיב, אלא כמה משתמשים בו", לפי מפתח של 40 נוסעים בכל אוטובוס. "מבחינה מקצועית יש לזה הצדקה גדולה - אני לא רואה את הפגיעה הקשה". לנגר העביר את האחריות לעיריית תל-אביב (שנמנעה מלשלוח נציגות רשמית לדיון), באומרו כי בעוד שבמשרד הפעילו לחץ מזה עשור לאשר את הנת"צ, הוא אושר רק באחרונה על-ידי העירייה.
עו"ד מוטי ארד, המייצג את בעלי העסקים ברחוב בעתירתם לבית המשפט, קבל על האופן שבו התקבלו פניות התושבים והעסקים מהרחוב בעירייה ובמשרד התחבורה. "אמרו להם שאמרו שאי-אפשר לשמוע את כל הדיירים. היה צריך להקדיש לזה חודש. אי-אפשר רק לחשוב על מה יהיה ב-2020".
מספר תושבים ובעלי עסקים קבלו על האבסורד שהמציאות החדשה כפתה עליהם מאז יולי - כמו רוקח שזורק את התרופות שניפק לאוטו של הלקוח (שלא יכול לחנות לרגע ברחוב); החניה מסביב שקיימת בנת"צים אחרים כמו בדרך נמיר ולא קיימת באבן גבירול; רכב הובלה שלא יכול לעצור ברחוב. יו"ר ועד התושבים, יוסי טרבלוס, אף טען שבשני החניונים ברחוב האמירו מחירי החנייה מאז סימון הנת"צ ל-1,000 שקל בחודש.
בסופו של הדיון פנה יו"ר הוועדה ללנגר לשבת עם תושבי הרחוב ובעלי העסקים ו"למצוא פתרונות מידתיים אחרים שלא ישבשו יתר על המידה את החיים, הן לעסקים והן לדיירים" ולדווח לוועדה. אחד הפתרונות האלה הוא העברת הנת"צ לנתיב השמאלי במקום הימני, כפי שהדבר מקובל בערים אחרות. עם זאת, נראה כי נכונות העירייה ומשרד התחבורה לפעול בכיוון זה נמוכה, בשל עלותו ומחלוקת לגבי מימונו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.