ארקדי ולוץ, מייסד חברת יאנדקס, דיבר על הכניסה של מנוע החיפוש הרוסי להיכנס לשוק הטורקי, שנשלט על-ידי גוגל המחזיקה 60%-70% מהשוק. "השוק הטורקי הוא לא תחרותי. נכנסנו לשם לפני חודש כדי להעניק יותר אפשרויות בחירה", אמר ולוץ בכנס DLD שנערך היום (ג') בנמל יפו.
"אפשרות הבחירה היא חשובה - יש היום בעולם 2 מיליארד גולשים באינטרנט אבל רק 6 חברות שעוסקות בחיפוש: גוגל, יאנדקס, בינג, באידו (סין), שנזן (צ'כיה) ונאבר (דרום קוריאה)".
יאנדקס מחזיקה 66% משוק החיפוש הביתי שלה ברוסיה, בעוד גוגל מחזיקה כ-25%. ולוץ הסביר כי שוק חיפוש תחרותי הוא כזה שהמובילה מחזיקה כ-60% מהשוק, המתחרה מחזיקה 30% והיתר מתחלקים על 10%. לדבריו, שוק לא תחרותי הוא כזה שבו המובילה מחזיקה ב-90% והיתר מתחלקים על 10% הנוספים.
"השוק הטורקי, אליו נכנסנו ב-20 בספטמבר, הוא בעל פוטנציאל רב. יש בו 35 מיליון משתמשים, 50% צמיחה ושוק החיפוש מגלגל 200 מיליון דולר. יש שם המון תוכן מקומי - 2 מיליארד דפים", אמר ולוץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.