המדיה החברתית ממשיכה לצמוח ולא רק במונחים של מספר משתמשים. ההכנסות העולמיות צפויות לרשום השנה עלייה של 41.4% לעומת אשתקד ולהגיע ל-10.3 מיליארד דולר - כך עולה מדוח שפרסמה חברת המחקר גרטנר. על-פי התחזית, ההכנסות צפויות להגיע בשנה הבאה ל-14.9 מיליארד דולר ול-29.1 מיליארד דולר ב-2015 (עלייה של 182% לעומת ההכנסות הצפויות השנה).
בגרטנר מציינים כי הפרסום ממשיך להיות מקור ההכנסה העיקרי בתחום המדיה החברתית וצפוי להכניס השנה 5.5 מיליארד דולר ולגדול ל-8.2 מיליארד דולר בשנה הבאה (עלייה של 50%). תחום זה כולל הכנסות מבארים לצד פרסום בווידיאו במחשבים, מכשירים סלולריים וטאבלטים.
מקור משמעותי נוסף להכנסות בתחום הוא המשחקים החברתיים, שצפוי לגלגל השנה 3.2 מיליארד דולר ולצמוח ל-4.5 מיליארד דולר בשנה הבאה. ההכנסות כוללות רכישת פריטים וירטואליים (Virtual Goods) לצד הכנסות ממפתחים ומוציאים לאור שמשלמים על שימוש בפלטפורמות החברתיות להפצת המשחקים. רשתות חברתיות שגובות תשלום מהגולשים שלהם במסגרת מנויים או שירותי פרמיום צפויות לרשום השנה הכנסות של 236 מיליון דולר ו-313 מיליון דולר ב-2012.
להערכת נפטה גופטה, אנליטסית בכירה בגרטנר, המפרסמים צפויים להגדיל את שיעור הפרסום שלהם ברשתות חברתיות מתוך תקציב הפרסום הכולל. "אחת הסיבות העיקריות לכך היא האפשרות של רשתות חברתיות לספק נתונים כמו מיפוי של רשימות חברים, הודעות, תמונות וכל ההקשרים החברתיים בין הגולשים", אומרת גופטה.
"שוק המדיה החברתית מצוי עדיין בחיתוליו, על אף שכבר יש לו מספר גדול של משתמשים שבמקרים מסוימים דווקא מפגינים דפוסי שימוש בוגרים למדי", היא מוסיפה. "השחקנים בשוק זה צריכים לבנות מודלים עסקיים חדשים כדי לעמוד בקצב הגידול בשימוש, כמו גם לספק את רמת המעורבות ההולכת וגדלה של המשתמשים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.