בחודש אוקטובר נמסרו בישראל 14,741 כלי רכב חדשים, ירידה חדה של כ-26% לעומת אוקטובר אשתקד. הירידה מוסברת בעיקר במיעוט ימי העבודה בחודש שעבר בשל החגים והחופש המאורגן של המשרדים הממשלתיים, שמטפלים בשחרורי רכב. עם זאת בענף מציינים כי גם האווירה בשוק מצביעה על האטה בשל חוסר הודאות הנובע מהמצב באירופה ומשינויי הרגולציה, שמתוכננים בשוק הרכב.
מתחילת השנה נמסרו 193,314 כלי רכב, מתוכם 161,337 כלי רכב פרטיים זוהי עליה של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תמונת המסירות על פי מותגים ממשיכה להיות מושפעת מחוזקו של המטבע היפני, שפוגע במכירות המותגים המיובאים ביאן. את עמדת ההובלה ממשיכה להחזיק יונדאי עם 27,843 מסירות מתחילת השנה, עליה של 11% לעומת אשתקד.
מאזדה מחזיקה את המקום השני עם 19,124 מסירות אך ירדה בכ-26% לעומת אשתקד. גם טויוטה במקום השלישי עם 16647 מסירות, רשמה ירידה של כ-9%. במקום הרביעי נמצאת קיה עם 13,294מסירות, זינוק של 87% ובמקום החמישי שברולט עם 12,224 מסירות, עליה ל 46%.
בענף הרכב מעריכים כי גם נובמבר עלול להיות חלש מהרגיל, במיוחד אם תימשך המתיחות הבטחונית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.