טיסה נעימה: גוגובוט של אורי זלצמן גייסה 15 מיליון ד'

את סבב הגיוס ברשת החברתית לטיולים הובילה הקרן רד פוינט ונצ'רס, שלאחרונה השתתפה בסבב של 24 מיליון דולר ב-Qwilt הישראלית

חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקנית Gogobot, המפתחת רשת חברתית לטיולים, הודיעה על השלמת סבב גיוס של 15 מיליון דולר - בדיוק שנה לאחר שיצאה לדרך. את סבב הגיוס של החברה, שהקימו אורי זלצמן וטרוויס כץ, הובילה קרן רד פוינט ונצ'רס, שרק לאחרונה השתתפה בסבב גיוס של 24 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי Qwilt של אלון מאור, דן סחר, יובל שחר וגיורא ירון.

רד פוינט משקיעה בחברות ישראליות נוספות כמו Adap.tv ובעבר רשמה מספר אקזיטים בישראל כמו מכירת חברת FruadScience לפייפאל. עוד לקחו חלק בסבב הגיוס גם קרן Battery Ventures, שכבר השקיעה קודם בגוגובוט, וכן קרן ההשקעות CrunchFubd של מייסד טק קראנץ', מייקל ארינגטון.

בסך הכול גייסה עד היום גוגובוט 19 מיליון דולר, כולל מקרן Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט, מהמשקיע הישראלי אורן זאב ומייסד מייספייס, כריס דה וולף. גוגובוט מתכוונת להשתמש בכסף כדי להרחיב את המוצר שלה ברחבי העולם באמצעות מאמצי שיווק ושיתופי פעולה.

לדברי סאטיש דארמארג', שותף כללי ברד פוינט ונצ'רס, "עם המוצר הייחודי שלהם והצוות הניהולי המוצלח, גוגובוט היא המובילה בתחום התיירות החברתית באינטרנט. אנחנו מאמינים שעם החזון והמוצר הייחודי, גוגובוט בדרך לצמיחה משמעותית".

בעקבות ההשקעה, דארמארג' יצטרף לדירקטוריון של גוגובוט. לדברי כץ, המשמש כמנכ"ל גוגובוט, "תיירות היא קודם כל לגלות חוויות חדשות ולשתף אותן עם החברות ועם המשפחה. סבב הגיוס הנוכחי יאפשר לגוגובוט להמשיך ולצמוח ולסלול את הדרך לתקופה חדשה בתיירות - שבה עושים שימוש במדיה חברתית כדי לספק למשתמשים מידע וטיפים אמינים ומעמיקים במרחק נגיעה".

עד כה שיתפו משתמשי הרשת למעלה מ-2 מיליון מקומות עם חבריהם דרך הפלטפורמה החברתית של גוגובוט. מספר המשתמשים בגוגובוט גדל פי 10 במהלך השנה האחרונה והפך אותה לאתר התיירות החברתי הגדול ביותר באינטרנט.

שוקלים לפתוח סניף פיתוח בישראל

השלמת הגיוס מגיעה עם השקתה של אפליקציה סלולרית למכשירי האייפון והאייפד, שנמצא כרגע בעשירייה הראשונה של חנות האפליקציות של אפל ב-31 מדינות מסביב לעולם. את האפליקציה, אגב, פיתחו הישראלים יוסי תאגורי ואלעד אוסדון. לדברי זלצמן, בגוגובוט שוקלים לפתוח סניף גם בישראל ומתכוונים לגייס מפתחים ומהנדסים ישראלים, בנוסף למספר ישראלים שכבר עובדים בחברה.

הפלטפורמה החברתית של גוגובוט חוסכת את התסכול שבחיפוש ארוך ואינטנסיבי אחר המלון המתאים, המסעדה הכי טעימה או היעד הכי המרהיב כשטסים לחו"ל ופחות מסתמכת על החברים הטובים והעצות שלהם. גוגובוט מאפשרת לגולש לשתף את חבריו במסלולים, במסעדות ובמלונות במקומות בעולם. המצטרף לאתר, על-ידי הרשמה או באמצעות שימוש בחשבון הפייסבוק שלו, יקבל המלצות למקומות שמסודרים לפי הטעם של חבריו ושל אנשים שיש לו איתם דברים במשותף. כך, ניתן לקרוא ביקורות על מסעדות, מלונות ומסלולי טיול אטרקטיביים וגם לפנות לגולשים בגוגובוט ולבקש עצות, למשל עבור מקומות לטייל בהם במסגרת חופשה של שבוע עם הילדים בפריז.

באוגוסט השנה נבחר האתר של גוגובוט כאחד מ-50 האתרים המובילים של 2011 של מגזין "טיים", וזכה לשבחים על ה"שאפתנות, העיצוב המזמין והתחושה החברתית שהוא מעניק".