הסיכוי לעליה תקף

צריך לנסות ולרכב על ראלי סוף השנה בכל הכוח, בין היתר בשביל לתקן חלק מהנזקים של המסחר התנודתי שהיה במהלך השנה

ת"א- 25 נסחר בתנודתיות רבה ביום המסחר האחרון של השבוע שעבר, אולי משום שהוא נמצא בוואקום שבין רמת התמיכה 1,080 לרמת ההתנגדות 1,130, וואקום אותו הגדרתי ביום חמישי כאזור אפור. במרחב הזה של 50 נקודות מתנהלת מערכה חשובה בין האופטימיים לפסימיים ממנה ייגזר הכיוון של תל אביב 25.

למרות שהשינוי בשורה התחתונה של תל אביב 25 ביום חמישי לא היה דרמטי, התנודתיות הגדולה, יחסית, שכללה ירידה משמעותית וסגירה חיובית הותירה חותם חיובי על האינדיקטורים הטכניים. זו אולי דוגמא לחשיבות המיקרו, ניתוח טכני שמסתכל על מבנה יום המסחר ולא רק על התוצאה הסופית. אם תרצו, תחשבו על קבוצת כדורסל שמנצחת בנקודה אחת בשנייה האחרונה של המשחק. האם המשמעות עבורכם היא זהה כאשר אותה קבוצה הובילה כבר ב-25 נקודות ובהדרגה התדרדרה ליתרון של נקודה או שהיא פגרה במהלך המשחק ב-25 נקודות והצליחה, בנחישות, לנצח בסופו של דבר? הדרך בה הושגה התוצאה משקפת את מה שנקרא מומנטום.

על פי ניצחון הקונים ביום חמישי והחותם שהשאיר על האינדיקטורים הטכניים, ניתן לצפות לפתיחה חיובית של שבוע המסחר. מהלך מעל 1,130 ייתן לה משמעות למחצית השניה ומהלך מעל 1,168 יקרין גם על המשחקים הבאים.

בולמים את הפאניקה

דוגמא נוספת, קצת פחות עוצמתית אבל עדיין רלבנטית, ניתן לראות על גרף המסחר בניו יורק ביום שישי. במהלך היום הייתה כבר ירידה של ה-S&P 500 ל-1,239 אבל הוא סגר ב-1,253. זו עדיין ירידה ביחס לנקודת הפתיחה אבל בימים אלו, בלימה של ירידה מלהפוך לפאניקה מתפרצת היא סימן חיובי לכשעצמו.

ה-S&P500 נמצא באזור שבין שני ממוצעים. ממוצע ל-50 יום שוכן מתחתיו וממוצע ל-200 יום שוכן מעליו. זה שומר וזה חוסם. ניסיון הפריצה כלפי מעל של הממוצע ל-200 יום שהתרחש לא מזמן לא צלח יפה. עתה ערוך המדד לניסיון פריצה שני. יש סיכוי להצלחה ויש סיכוי טוב שהפעם פריצה תחזיק מעמד. לפיכך, אני עדיין סבור שצריך לנסות ולרכב על ראלי סוף השנה בכל הכוח, בין היתר בשביל להחזיר חלק מהנזקים של המסחר התנודתי שהיה במהלך השנה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.