סקר: 79% מהציבור היווני סבור כי משאל העם היה רעיון גרוע

מהסקר עולה עוד כי רק 12% תמכון ברעיון המשאל עם ■ על פי הסקר: היוונים מעדיפים ממשלת אחדות על פני בחירות במדינה

יוון מעדיפה ממשלת אחדות על פני הליכה לבחירות, כך עולה מסקר שנערך ע"י "ALCO" ונוהל ע"י עיתון יווני. מהסקר עולה כי 52% מהעם היווני מעדיפים ממשלת אחדות לאומית שתמשול מספר חודשים במהלך תקופת משבר החוב, לעומת זאת רק 36% מעוניינים בבחירות מהירות.

סקר אחר שנערך הראה כי הפער בין התומכים בממשלת אחדות לבין המעוניינים בבחירות הוא קטן יותר, כאשר 45% תומכים בממשלת אחדות ואילו 42% מעוניינים בבחירות.

שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, זוכה לתמיכה רחבה ונחשב כאדם הנכון להנהיג את המפלגה השלטת, PASOK, הנמצאת כידוע בראשותו של גיאורגוס פפנדריאו, כך על פי 34% ממצביעי המפלגה, זאת לעומת 10% המביעים תמיכה בפפנדריאו.

מסקר שנערך בקרב הציבור היווני, עולה כי 24% תומכים בשר האוצר ואילו רק 5% סבורים כי פפנדריאו הוא האדם הנכון לתפקיד.

הסקרים פורסמו ביום שלאחר הצבעה בפרלמנט היווני, שם זכה פפנדריאו באמון הפרלמנט. זאת לאחר הסערה הפוליטית שהתחוללה ביוון לאחר שהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית החליטו לדחות את הסיוע הבא ליוון העומד על 8 מיליארד דולר.

סוגיית משאל העם שטלטלה את השווקים בעולם ויצרה זעם בקרב מנהיגי אירופה, ירדה מהפרק לאחר שפפנדריאו נכנע ללחץ הפוליטי, התקפל וביטל את ההחלטה על משאל העם. בכך סלל פפנדריאו את הדרך לקראת אפשרות של קבלת חבילת החילוץ של אירופה בתנאי שתהיה הסכמה עם האופוזיציה.

סעיף בסקר המתייחס למשאל העם מעלה כי 79% מהציבור היווני סבור כי משאל העם היה רעיון רע ואילו רק 12% תמכון ברעיון המשאל עם.