גוגל משיקה מיזם חדש שנקרא GoMo - קיצור של Go Mobile - מתוך כוונה להעלות את המודעות של בתי עסק קטנים לעובדה שאתרי האינטרנט שהם מפעילים צריכים להיות מותאמים סלולרית. הכוונה היא שבגלל שהרבה משתמשים היום גולשים מהסלולרי לאתרי אינטרנט (ולא רק דרך אפליקציות), הם לרוב נתקלים באתרים שאינם ידידותיים למכשיר עצמו - הטקסט קטן מדי, התמונות בורחות מהמסגרת ולאתר לוקח יותר מדי זמן להיטען.
דרך מיזם GoMo, גוגל מאפשרת לבעלי עסקים לעשות בדיקה חינמית לאתר האינטרנט שלהם כדי לראות עד כמה הוא מותאם סלולרית. דוח מיוחד מציג את התוצאות בהתבסס על ארבעה קריטריונים: מהירות טעינת האתר (לאור העובדה שמשתמשי סלולר מחפשים מהירות וניידות), תמונות שמוצגות בצורה נאותה, טקסט קריא שאינו מצריך הגדלה וזום (לאור גודלו של מסך הסלולרי) וכפתורים וניווט נוח באתר לשימוש באמצעות האצבעות (לטלפונים בעלי מסך מגע).
מלבד הדו"ח, גוגל מציעה עשרות טיפים על דרכים לשיפור חזות ונגישות האתר הסלולרי כדי שבעלי עסקים קטנים ייהנו גם הם ממיליוני המשתמשים שמחפשים דרך הסלולרי שלהם. גוגל מציגה גם פתרונות מעשיים של מספר חברות שמאפשרות לבנות גרסה סלולרית לאתר האינטרנט שלהם בקלות וללא ידע בתכנות ובעיצוב ואפילו בחינם. שתיים מ-12 החברות שמשתפות פעולה עם גוגל הן ישראליות: וויקס ו-DudaMobile.
לדברי אמיר גלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של DudaMobile, עליה נכתב באוגוסט השנה ב"גלובס", "כמו באינטרנט הרגיל, שבו גוגל נותנת כלים לאתרים להצליח כמו גוגל אנליטיקס, היא רוצה לקדם את האתרים הסלולריים הם רוצים שבעלי עסקים יפרסמו יותר גם בסלולר וכשמישהו לוחץ על מודעה לאתר דרך הסלולרי שלו, הם רוצים שהאתר הזה יהיה ידידותי למשתמש".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.