ת"א ננעלה בעליות; טאואר עלתה 2.5%, טבע עלתה 1.8%

המשקיעים ממתינים לחדשות על הצבעת התקציב באיטליה ואישור הסיוע הפיננסי ליוון ■ האוצר וההסתדרות המשיכו המו"מ על עובדי הקבלן ■ טבע גייסה הלילה 5 מיליארד ד' בהנפקת אג"ח

יום המסחר (ג') בבורסה של תל-אביב ננעל בעליות שערים חדות של למעלה מ-1% כאשר רוב יום המסחר התנהל בעליות שערים על רקע התחזקות העליות באירופה, לאחר פתיחה מעורבת לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אתמול. גם החוזים העתידיים על מדדי ניו-יורק מאותתים על עליות של כ-0.4% בפתיחת המסחר היום. אווירה חיובית בשווקים נרשמת היום כאשר עיני המשקיעים נשואות כמידי יום לעבר אירופה, שם צפוי הפרלמנט האיטלקי להצביע על תקציב חדש, בעוד יוון עשויה לקבל סיוע פיננסי נוסף.

העיניים באחד-העם נשואות היום, כאמור בעיקר לזירה האירופאית: במוקד משבר החוב צפויה לעמוד היום ההצבעה בפרלמנט האיטלקי על תקציב חדש, אשר תהווה אינדיקציה מהותית לכוחו הפוליטי של ראש הממשלה האיטלקי ברלוסקוני - אשר סופג באחרונה קריאות רבות להתפטר. (לסיפור המלא)

עוד באירופה, מעודדים המשקיעים מהאפשרות כי ממשלת יוון תקבל לכל המוקדם היום אישור בדבר קבלת סיוע פיננסי נוסף. הסיוע, המגיע לממשלה היוונית במסגרת תוכנית החילוץ שגובשה לה בשנת 2010, צפוי להזרים לממשלתו של רה"מ היוצא גיאורג פפנדריאו 8 מיליארד אירו. זאת, כחלק מתוכנית הסיוע הכוללת בהיקף של 110 מיליארד אירו. הסיוע יימסר ליוון על ידי האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי (ECB). (לסיפור המלא)

בינתיים בארץ, דווח היום על שפל של שנים בביקושים ובמכירות דירות חדשות בישראל: נתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על ירידה של 18% בביקושים לדירות חדשות בחודש ספטמבר (לעומת אוגוסט), לרמה של 2,195 דירות. כך, בספטמבר 2011 נרשמו הביקושים החלשים ביותר לדירות מאז אוקטובר 2006.

טבע גייסה כ-5 מיליארד דולר; המלצת קניה לפרוטליקס

טבע פתחה את היום עם פער חיובי של 1.1% והיא רושמת לכן עלייה. החברה גייסה הלילה כ-5 מיליארד דולר בהנפקת 6 סדרות של אגרות חוב, לטווחים של שנתיים עד 10 שנים. ענקית התרופות הישראלית ביצעה את הגיוס הענק בעיקר במטרה להחזיר הלוואות גישור וקווי אשראי בהיקף כולל של 3.75 מיליארד דולר שלקחה כדי להשלים את רכישת ספלון. עוד נודע כי החברה תפטר כ-1,000 מעובדי ספלון (רבע מכלל עובדיה), לקראת המיזוג בין השתיים. (לסיפור המלא)

טאואר ומלאנוקס מתקדמות עקב פערים חיוביים מול ניו-יורק ומנגד נייס איבדה גובה.

גם הבנקים מרכזים עניין. אתמול דווח ב"גלובס, כי לאור "החרפת המגמות השליליות בשווקים הפיננסיים בעולם והחשש מההשלכות העתידיות האפשריות על המשק הישראלי", הורה בסוף השבוע המפקח על הבנקים, דודו זקן, כי החל מדוחות הרבעון השלישי שיתפרסמו בסוף החודש, וכהוראת שעה עד סוף שנת 2012, על הבנקים להרחיב משמעותית את הגילוי הפרטני על סיכון קבוצות הלווים הגדולות. נציין את לאומי , דיסקונט והפועלים .

בבנק הפועלים יוצאים היום בהמלצה על סקטור הגז-נפט: בבנק ממליצים על אבנר ודלק קידוחים ב"תשואת יתר", עם מחירי יעד של 2.6 ו-14.6 שקל בהתאמה (המשקפים פרמיה של 18% ו-14% בהתאמה). עוד בפועלים עניקים לישראמקו המלצת "תשואת שוק", עם מחיר יעד של 0.48 שקלים - המשקפת פרמיה של 9% על מחירה בבורסה בת"א. ישראמקו מחזיקה בכ-28.75% ממאגר "תמר".

בבית ההשקעות הראל פיננסים חוזרים להמלצת "קנייה" על מניית פרוטליקס , לאור צפי לאישור סופי של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) למוצר הדגל של החברה לטיפול במחלת הגושה, ה-UPLYSO (אשר צפוי להתקבל לאחר עיכוב של שנה, ב-1 בפברואר 2012). בבית ההשקעות מציבים למניית פרוטליקס מחיר יעד של 8.5 דולר (או 31 שקל), המשקף פרמיה של 35% מעל מחיר המניה בשוק. זאת, "לקראת האישור המיוחל ועקב המחסור שנוצר בתרופות למחלת הגושה".

האם הצרכנים בישראל ניצבים בפני שינוי מהותי בשוק הסלולר? ל"גלובס" נודע כי 3 חברות הסלולר הגדולות, ביניהן סלקום ופרטנר , נערכות להפסקת סבסוד מכשירי הסלולר על-ידי הצרכנים ולביטול תוכניות "חיוב-זיכוי", שבמסגרתן משלם הלקוח מחיר גבוה על המכשיר - ובתמורה מקבל הקלות בזמן האוויר. מבדיקת "גלובס" עולה כי 3 החברות כבר החלו לעבוד על תוכניות שיווק חדשות.

שותפות חיפושי הנפט הזדמנות ישראלית קיבלה אתמול את אישור הממונה על ענייני הגז והנפט במשרד התשתיות להעביר 10% מתוך 100% מהזכויות ברשיונות פלאג'יק לשותפות ואת יתר האחוזים לקבוצה של שותפים נוספים.

חברת האינטרנט וואלה דיווחה הבוקר על הפסד התפעולי של כמיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח של 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010. ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל לעומת רווח של כ-2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רון פאינרו, לשעבר סמנכ"ל הכספים של אפריקה ישראל, רוכש את השליטה בחברת מנדלסון מקבוצת קמן , כך נודע ל"גלובס". את הרכישה מבצע פאינרו באמצעות קרן ההשקעות רונקו, שהקים באחרונה יחד עם קובי שלום, לשעבר מנהל חטיבת הנכסים המניבים של אפריקה. קמן, בשליטת רוני אלרואי, דיווחה בשבוע שעבר על חידוש המגעים להכנסת משקיע לחברה-הבת מנדלסון. על פי המתווה שפרסמה החברה, נוהלו מגעים מתקדמים למכירת 53% מהחברה הבת, המרכזת את פעילות המים של הקבוצה, תמורת כ-73 מיליון שקל, מחיר המשקף למנדלסון שווי חברה של כ-138 מיליון שקל.

סקייליין, החברה הבת הקנדית אשר בבעלות מישורים (70%) והכשרת הישוב (30%), גייסה 26.7 מיליון דולר לפי שווי של 150 מיליון דולר לפני הכסף. תמורת הגיוס מיועדת להמשך פיתוח והרחבת פעילות החברה בקנדה בעקבות המהלך מתכוונת סקייליין לפעול להנפקה בבורסה בטורונטו או בארה"ב.

ריט 1 ריכזה עניין לאחר שגייסה כ-34 מיליון שקל במניות וכתבי אופציות למניות בהנפקה שנערכה אתמול לציבור ולמשקיעים מוסדיים. החברה קיבלה הזמנות של כ-40 מיליון שקל במכרז, וההקצאה למשקיעים הייתה כ-80%.

בבילון , חברת אינטרנט בינלאומית בתחום השפה והתרגום, דיווחה היום על הכנסות של כ-57.5 מיליון שקל, גידול של כ-73% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בעקבות התוצאות החיוביות, החברה תחלק דיבידנד בסך של 17 מיליון שקל ותבקש אישור לחלוקת דיבידנד נוסף של עד 18 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]