מדיק ויז'ן גייסה 3.5 מיליון דולר בהובלת קרן ברידג'

Medic Vision עוסקת בתחום ההדמיה ובעיקר בהפחתת הקרינה במערכות CT ■ החברה מכרה לראשונה את המוצר שלה בתשלום מלא בכחצי מיליון דולר

חברת Medic Vision, שעוסקת בתחום ההדמיה ובעיקר בהפחתת הקרינה במערכות CT, גייסה 3.5 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". את הגיוס הובילה קרן Bridge והשתתפו בו גם משקיעים פרטיים.

עוד נודע כי החברה מכרה לראשונה את המוצר שלה בתשלום מלא לרשת מכוני הדמיה בקליפורניה בשם IHS. היקף העסקה מוערך בכחצי מיליון דולר.

מדיק ויז'ן הוקמה ב-2006 בחממת הטכניון, וב-2009 גייסה מיליון דולר בהובלת קרן healthventures7. יו"ר החברה הוא יונתן אדרת, לשעבר בכיר באלסינט.

החברה פיתחה תוכנה שמאפשרת לעבד תמונות CT שמצולמות בקרינה נמוכה, אך ברמת דיוק של קרינה גבוהה, כך שניתן לחסוך בקרינה.

חברות הגדולות בתחום ההדמיה, כמו GE, פיליפס וסימנס, כבר הוציאו לשוק מוצרים לעיבוד אותות שמאפשרים הפחתה בקרינה, אך כל מוצריהן מתאימים רק למכשיר של אותה החברה. הטכנולוגיה של מדיק ויז'ן מאפשרת להשתמש באותו רכיב תוכנה לכל מכשירי ההדמיה. "החברות הללו מתמחרות את המוצר שלהם ב-150 אלף דולר", אומר מנכ"ל מדיק ויז'ן, אייל אהרון, "אנחנו מציעים מוצר לכל המכשירים ובעלות של 50-80 אלף דולר, או בתמחור פר סריקה".

באחרונה עלתה המודעות בארה"ב להשלכות השליליות האפשריות של קרינה מצילומי CT. בשנים האחרונות עלה מספר התביעות בארה"ב של חולים שטענו כי נגרמו להם תופעות לוואי חמורות מה-CT, החל בנשירת שיער כתגובה מיידית לטיפול, ועד סרטן כתגובה לקרינה המצטברת.

"אנחנו מגיעים לשוק בדיוק בזמן שבו המודעות להשלכות קרינת ה-CT היא בשיאה", אומר אהרון. "היה לנו מזל".