מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן בארה"ב עלה לרמה של 64.2 נקודות בנובמבר, מרמה של 60.9 נקודות בחודש שעבר. אנליסטים בשוק ציפו לקריאה של 63 נק' במדד, כך שמדובר בהפתעה חיובית. עליות השערים בוול סטריט התחזקו מיד לאחר פרסום המדד.
לפי הסקר, הצרכנים בארה"ב מעודדים מהראלי בשוק המניות האמריקני ומירידה בתביעות לקבלת דמי אבטלה. מדד S&P 500 זינק בכ-14% מה-3 באוקטובר לאור גיבוש התוכנית הכוללת לפתרון משבר החוב באירופה.
המדד מראה עד כמה הצרכנים בארה"ב אופטימיים לגבי עתיד הכלכלה. הצריכה הפרטית מהווה כ-70% מסך הצמיחה בארה"ב, כך שאופטימיות בקרב הצרכנים גורמת להם להוציא יותר, מה שמניע את גלגלי הצמיחה. הסקר מורכב משאלות מגוונות, החל מהמצב הכלכלי של משקי הבית ועד למצב העסקים כפי שהוא נתפס בעיני הצרכנים.
מדד אמון הצרכנים אמנם עלה ל-64.2 נקודות, אך הוא עדיין רחוק מרמה "נורמלית"; ממוצע המדד בשנה שלפני תחילת המיתון האחרון בארה"ב היה 87 נקודות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.