הבלאנק צ'ק הישראלי: Selway של שמיר גייסה 20 מ' ד'

שותפיו של יאיר שמיר, בנו של רה"מ לשעבר, הם מייסד חברת התקשורת ג'אוטק, ועו"ד דורון כהן

"הנפקות הבלאנק צ'ק שוב באופנה, ויש חברות ישראליות שעומדות בתור". כך אמר לנו במאי האחרון רמנאריין ג'ייגובינד, שניהל עד לא מזמן את פעילות ההנפקות הראשוניות של בנק ההשקעות האמריקני רודמן אנד רנשואו. אמר וצדק. ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע האחרון השלימה חברת בלאנק צ'ק ישראלית הנפקה ראשונית בשוק ההון האמריקני, כאשר גייסה 20 מיליון דולר, וכך עוררה מחדש את גל הנפקות הבלאנק צ'ק הישראליות.

החברה, Selway Capital Acquisition Corporation שמה, הנפיקה 2 מיליון יחידות לפי מחיר של 10 דולר ליחידה. כל יחידה כוללת מניה רגילה אחת, ואופציה הניתנת למימוש למניה רגילה לפי מחיר מימוש של 7.5 דולר. החברה העניקה לחתמי ההנפקה, בנקי ההשקעות Aegis Capital ו-Chardan Capital Markets, את האופציה לרכוש ממנה עד 300 אלף יחידות נוספות, וכך להזרים לקופתה 3 מיליון דולר נוספים. היחידות שהונפקו נרשמו למסחר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב תחת הסימול SWCAU.

ג'ייגובינד, דרך אגב, עזב לא מכבר את רודמן אנד רנשואו, והצטרף ל-Aegis Capital, ולכן שמו חתום על ההנפקה לעיל. את ההנפקה ליוו עו"ד עודד הר אבן ושי ברניב מפירמת עו"ד הבינלאומית S&W/ZAG שבבעלות משרד זיסמן, אהרוני, גייר.

נזכיר כי חברת בלאנק צ'ק (או SPAC) היא חברה ריקה מתוכן, שמגייסת הון מציבור המשקיעים מתוך מטרה אחת ויחידה: למזג לתוכה פעילות של חברה פרטית (או של מספר חברות פרטיות), וכך לסייע לה להפוך לציבורית בדלת האחורית.

במקרה של Selway, החברה עדיין לא בחרה סקטור או אזור גיאוגרפי מסוים שבו תמקד את חיפושיה.

מאחורי Selway עומדות מספר דמויות די מוכרות בקהיליית שוק ההון המקומית. מקימי החברה הם יאיר שמיר (מכהן כיו"ר), בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, ובעברו יו"ר שמיר אופטיקה, אל על והתעשייה האווירית; וירון איתן (מכהן כמנכ"ל), מייסד החברות רשף טכנולוגיות וג'אוטק תקשורת. ישראלי נוסף שחבר לשניים, הוא עו"ד דורון כהן, בעל משרד עו"ד על שמו.