הבורסה איבדה גובה לאחר האזהרות; לאומי צנחה ב-3%

בנק לאומי והבנק הבינלאומי פרסמו אזהרות רווח לפני הפתיחה ■ שותפויות "תמר" נסחרו במגמה חיובית לאור מו"מ לייצוא גז לקוריאה ■ ישראמקו הוסיפה 3.8%

המסחר בבורסת ת"א התנהל היום (ב') למן הפתיחה בירידות שערים, כאשר ניכר כי אזהרות רווח שפירסמו בנק לאומי והבנק הבינלאומי לפני פתיחת המסחר העיבו על החדשות החיוביות שהגיעו אמש מכיוון אירופה. שם, חלה תקווה מחודשת לפיתרון משבר החוב עם כניסתו של לוקאס פפדימוס לתפקיד ראש ממשלת יוון, ומינויו של מריו מונטי כמחליפו של סילביו ברלוסקוני בראשות ממשלת איטליה, במטרה שזה יעמוד בממשלת מעבר עד שנת 2013. נציין כי בשעה האחרונה נחלשו הירידות.

המסחר המקומי נפתח כאמור בצל אזהרות הרווח שפרסמו בנק לאומי והבנק הבינלאומי . לאומי מעריך כי הרווח הנקי יהיה נמוך משמעותית משני הרבעונים הראשונים של השנה, ויסתכם ב50-100 מיליון שקל. על פי תחזיות הבנק, בגין שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עתיד הבנק להציג רווח שינוע בין 1.168 מיליארד שקל ל-1.218 מיליארד שקל.

גם הבנק הבינלאומי דיווח על אזהרת רווח מצידו, "בשל הירידות החדות בשוקי ההון בארץ ובעולם, יכול שתוצאות הרבעון השלישי יסתכמו ברווחיות שולית או בתוצאה הקרובה לכך". עם זאת מדגיש הבנק כי "גם בהתאם לאומדן זה, תוצאות הבנק לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה צפויות להסתכם ברווח, בהתחשב ברווח הנקי בחצי השנה הראשונה של 2011 שהסתכם בסך 286 מיליון שקל". (אזהרות הרווח - לסיפור המלא)

חדשות מעודדות מאירופה

באחד-העם נשאו המשקיעים את עיניהם לעבר אירופה, משם מגיעות חדשות באשר להתפתחויות פוליטיות מעודדת. אתמול נודע כי נשיא איטליה גיאורגו נפוליטאנו מינה את מריו מונטי, כלכלן מוערך, כמחליפו הרשמי של סילביו ברלוסקוני כראש ממשלת איטליה. מונטי ינסה לגבש תמיכה לממשלת מעבר, אשר תכהן עד שנת 2013.

החדשות מאיטליה משתלבות בד בבד עם חילופי הגברי ביוון, שם החליף לוקאס פפדימוס (לשעבר סגן הבנק המרכזי האירופי) את גיאורג פפנדריאו בראשות הממשלה. דיווחים אלה, יחד עם דיווח ה"דר שפיגל" בדבר "תוכנית מגירה" שמגבשת ממשלת גרמניה, מגבירים את אמון המשקיעים כי הפוליטיקאים באירופה נוקטעים בצעדים כדי לטפל במשבר.

מחר: מדד המחירים לצרכן

באשר לזירה המקומית, המשיכו אתמול שר האוצר שטייניץ ושר הביטחון ברק להתנצח באשר הצורך בפריצת הגירעון התקציבי לשנת 2012. באוצר בוחנים האפשרות להרחיב את הגירעון בשנה הבאה, חרף העובדה כי נתוני הרבעון השלישי השנה מעידים על ירידה בהכנסות ממיסים.

עוד בזירה המקומית, מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר - לאחר שהציג ירידה של 0.2% בחודש ספטמבר בהובלת מוצרי המזון. על פי סקר האנליסטים של "בלומברג" צפוי המדד מחר להציג עלייה חודשית של כ-0.2%.

הבנקים במוקד; שותפויות "תמר" במו"מ לייצוא גז

בנוסף לאזהרות הרווח שפורסמו הבוקר - הבנקים המקומיים מרכזים היום עניין גם לאור חשיפת "גלובס" כי בנק ישראל צפוי לפרסם הודעה חדשה כנוהל בנקאי תקין, אשר תחייב אותם לקבוע מדיניות ברורה לגבי אשראי ממונף. עסקאות ממונפות בולטות שבוצעו בשנים האחרונות: רכישת פרטנר על ידי בן-דב ורכישת בזק על ידי אלוביץ'. נציין את לאומי , הפועלים , דיסקונט ומזרחי טפחות . (לסיפור המלא)

שותפויות "תמר" ריכזו עניין לאור חשיפת "גלובס" כי הן קרובות לחתימה עם מספנות דייהו מדרום קוריאה על מיזם בהיקף מיליארדי דולרים להקמת תשתית הנזלה צפה, שתאפשר לייצא גז טבעי מתמר. נציין את נובל אנרג'י , דלק קידוחים , ישראמקו , אבנר ואלון-גז . (לסיפור המלא)

עוד עמדו שותפויות הגז-נפט במוקד על רקע הדיווח במצרים, כי נעצר הגורם האחראי על הפיצוצים המתמשכים בצינור הזרמת הגז לישראל. לפי הדיווח, מוחמד אל-תיהי, מבוקש בכיר במצרים, נעצר על ידי השלטונות באלעריש. נציין את אמפל , השותפה ב-EMG המצרית, האחראית על הזרמת הגז. (לסיפור המלא)

פרטנר הוסיפה לרכז עניין לאור מדיניות הקיצוצים בה נוקט המנכ"ל הנכנס, חיים רומנו. האחרון עצר את תהליך החלפת מערכת הבילינג (חיוב וגבייה) בחברה, והפרויקט יידחה, ככל הנראה, לפחות בשנה. (לסיפור המלא)

אורמת תעשיות עוררה עניין לאחר שדיווחה אתמול על מעבר להפסד של כמיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. תוצאותיה העסקיות של החברה משקפות בין היתר את תוצאותיה של החברה הבת, אורמת טכנולוגיות . מנגד, דיווחה אורמת על עלייה של 8.3% בהכנסות, להיקף של 110.8 מיליון דולר, לעומת 102.3 מיליון דולר בשנה שעברה. (לסיפור המלא)

פרקליטות המדינה הגישה אתמול כתב אישום נגד אבי לוי, מנכ"ל בריטיש ישראל , בפרשת האג"ח של חברת מליסרון . לוי הואשם, יחד עם גולן מדר ואליהו העליון, בהרצת אג"ח של מליסרון לקראת הנפקתה. (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]